Trimite e-mail | Printeaza
Politic
06.11.2015

Una din cele mai mari uzine de beton din lume îşi demonstrează mega capacităţile pe Aeroportul Chişinău

Una din cele mai mari uzine de beton din lume îşi demonstrează mega capacităţile pe Aeroportul Chişinău

Compania “Avia Invest”, administratorul Aeroportului Internaţional Chişinău anunţă încheierea lucrărilor de terasament pe peron, planificate pentru anul 2015, pe o suprafaţă totală de peste 100 000 m2. Totodată, a fost pusă în funcţiune uzina de producere a betonului, adusă şi instalată pe Aeroportul Internaţional Chişinău de către compania germană „Strabag Grup”. Conform gigantului german, în lume există doar 7 uzine cu o asemenea capacitate (200 m3/oră), care poate produce orice marcă de beton. În prezent uzina produce beton semiuscat, pentru straturile inferioare a peronului. Deja a fost aplicat beton semiuscat pe o suprafaţă de 10 000 m2, în 2 straturi. Uzina este deservită de doar 8 specialişti, aduşi în Moldova de compania germană, practic întreg procesul de producere fiind  automatizat.

Totodată, pe ultima sută de metri sunt lucrările de stabilizare a straturilor inferioare, pentru care a fost folosit un liant special cu densitate mare, adus din România.

“După cum observaţi, lucrările de construcţie avansează iar calitatea lucrărilor efectuate reprezintă elementul cheie la care noi împreună cu companiile partenere acordăm o deosebită importanţă. De aceea, fiecare etapă este sub strictă supraveghere şi se încheie cu teste de laborator, care ne arată dacă toate standardele şi normele au fost respectate. Din 25 în 25 de metri de suprafaţă sunt luate probe, care se introduc în cartea tehnică”, a spus Petru Jardan, Director General “Avia Invest”.
În procesul desfăşurării lucrărilor, constructorii au dat de o „surpriză”.

“Când am început să săpăm, am descoperit sub peron un strat gros de cernoziom. Am fost uimiţi, pentru că acest tip de sol este uşor, lipsit de densitate. El nu poate în niciun caz să fie pus la baza unor suprafeţe portante. Este contrar normelor de construcţie. Iată de ce, probabil, apăreau permanent fisuri pe suprafaţa peronului. Noi am fost nevoiţi să scoatem cca 100 000 m3 de cernoziom şi să aducem în loc sol argilos, care poate fi compactat până la densitatea necesară”, a spus directorul companiei “Exfactor-grup”, Vladimir Tonu.

După finisarea lucrărilor de reconstrucţie, capacitatea portantă a peronului şi pistei va fi majorată esenţial, iar drept urmare AIC va putea primi şi deservi toate tipurile de aeronave, fără restricţii.

La moment, în lucrările de reconstrucţie a peronului sunt implicaţi circa 100 de lucrători şi 35 unităţi de tehnică. Zilnic sunt utilizate peste 100 tone ciment (5 camioane), peste 1000 tone de pietriş (55 camioane) şi 500 tone de nisip (25 camioane).

Reamintim, compania “Avia Invest” realizează un amplu plan de modernizare şi dezvoltare a aeroportului, conform condiţiilor şi termenilor stipulaţi în Contractul de concesiune. La proiectul de reconstrucţie şi extindere a aeroportului participă atât companii autohtone, precum şi grupuri internaţionale cu renume mondial.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus