Trimite e-mail | Printeaza
Economie
17.12.2013

La Chişinău a fost lansat programui Brandul naţional al vinurior moldoveneşti „Wine of Moldova”

La Chişinău a fost lansat programui Brandul naţional al vinurior moldoveneşti „Wine of Moldova”

Autorităţile au elaborat un program de promovare a brandului naţional al vinurilor Wine of Moldova. Conceput de experţi locali şi internaţionali, acesta reprezintă un set de acţiuni de promovare şi marketing ce ar urma să fie implementate de Oficiul Naţional al Viei şi Vinului.

„Realizarea acestui program ar putea contribui la exportul de vin îmbuteliat cu 50 de milioane de litri, până în 2020, la creşterea preţului mediu pentru vinul îmbuteliat la export cu 15% şi la dublarea consumului de vin îmbuteliat pe piaţa locală“, susţine Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului.

Toate vinurile producătorilor moldoveni urmează să fie exportate sub un singur brand care reprezintă o barză care cuprinde cu aripile un strugure de viţă de vie, însoţit de sloganul „O legendă vie“. „Am rămas în urmă cu potenţialul nostru de promovare, de aceea venim cu brandul de ţară, ca să ne facem cunoscute vinurile noastre sub numele ţării, care este mai bine cunoscut decât regiunile, şi să ajungem pe pieţe noi, în primul rând, să ajungem să valorificăm acea mare oportunitate oferită de UE“, susţine Vasile Bumacov, ministrul Agriculturii.

Licorile lui Bachus care vor purta brandul de ţară vor fi de cea mai bună calitate, ne asigură autorităţile. „Programul este deschis tuturor producătorilor, dar vor fi alese cele care vor suplini condiţiile de calitate“, susţine Diana Lazăr, manager din industria vinicolă, în cadrul proiectului USAID CEED II. Deşi urmează să treacă prin procedura de acreditare, producătorii spun că vinurile noastre au nevoie de un brand comun. „E important că acest logo va garanta calitatea “, spune Lilia Dulgher Cernei, proprietara Gitana Winery.

De aceeaşi părere este şi ministrul Agriculturii din România. „Cred că acest brand va ajuta foarte mult. Aveţi vinuri foarte bune şi sunt extrem de apreciate pe piaţa noastră. Deşi anul acesta am avut o creştere a pieţei cu 20%, cred că există loc şi pentru vinurile din Republica Moldova“, a declarat Daniel Constantin.

Pentru a exporta sub brandul Wine of Moldova, producătorii trebuie să se înscrie în acest program, trebuie să propună spre acreditare vinurile de înaltă calitate, ca ulterior să poată fi vândute peste hotare purtând sigla brandului naţional. Potrivit autorităţilor, primele vinuri cu noul brand ar putea apărea începând cu februarie 2014, scrie Adevărul.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus