Trimite e-mail | Printeaza
IT
04.12.2013

Baza de abonaţi ai furnizorilor serviciului de televiziune prin cablu continuă să scadă

Baza de abonaţi ai furnizorilor serviciului de televiziune prin cablu continuă să scadă

În nouă luni ale anului curent, numărul total de abonaţi la serviciul TV furnizat contra cost (prin reţele de cablu, reţele satelit, IP TV şi MMDS) s-a micşorat, faţă de finalul anului 2012, cu 1,8% (5,3 mii) şi a alcătuit 279,5 mii, iar veniturile pe acest segment de piaţă au sporit, faţă de perioada respectivă a anului trecut, cu circa 2,6% şi au totalizat peste 124,3 mil. lei, arată datele statistice privind evoluţia pieţei respective publicate astăzi de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI). Acest trend, atestat în toate cele trei trimestre ale anului curent, este cauzat de migrarea abonaţilor TV prin cablu la alte platforme de recepţie a programelor audiovizuale, în particular la Internetul în bandă largă.

Conform datelor prezentate ANRCETI de către furnizorii serviciului TV contra cost, în perioada de raport, baza de abonaţi ai SRL „Sun Communications”, unul din principalii „jucători” pe piaţa serviciului TV prin cablu s-a redus cu peste 5,1 mii, iar baza de abonaţi ai SA „Moldtelecom”, care furnizează serviciul IP TV, a sporit cu 4,6 mii. Per ansamblu, numărul abonaţilor la serviciul TV furnizat prin tehnologia IP a crescut cu 25% (11,9 mii) şi a totalizat 58,7 mii, iar al abonaţilor prin cablu TV digital – cu 6,6% (3 mii) şi a însumat 48,9 mii. La 1 octombrie 2013, rata de penetrare a serviciului TV contra cost la 100 de locuitori ai republicii era de 7,85%.

Din totalul de 279,5 mii de abonaţi la serviciul TV furnizat contra cost 74,5 la sută sunt conectaţi la reţele TV prin cablu, 21% – în baza tehnologiei IP TV, 2,7% – prin reţele satelit (DTH) şi 1,8% – prin reţele MMDS. În aceeaşi perioadă, numărul de abonaţi la serviciul TV furnizat contra cost în format digital a sporit, faţă de finalul anului 2012, cu 14,6% (15,1 mii) şi a atins cifra de 118,4 mii. Această evoluţie a schimbat ponderea abonaţilor la serviciul TV contra cost în format digital şi în format analog în structura abonaţilor la acest serviciu. Ponderea primei categorii de abonaţi s-a majorat cu 5,5 p. p. şi a ajuns la 41,7%, iar ponderea celei de-a doua categorii de abonaţi s-a redus în aceeaşi proporţie şi a alcătuit 58,3%.

În perioada de raport, pe piaţa serviciului TV contra cost au activat 102 de furnizori. Cotele de piaţă deţinute de cei mai mari furnizori ai acestui serviciu au rămas practic neschimbate. Cele mai importante cote pe această piaţă, în funcţie de cifra de afaceri, sunt deţinute de SRL „Sun Communications” – 30,7%, SA „Moldtelecom” – 24,2%, SRL „Focus sat” – 5,7%, SRL „AMT” – 4,5%. Ceilalţi furnizori deţin împreună o cotă de piaţă de 34,9%.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus