Trimite e-mail | Printeaza
IT
28.08.2013

Veniturile din vânzarea serviciilor de telefonie fixă au scăzut cu 14% în primul semestru al anului 2013

Veniturile din vânzarea serviciilor de telefonie fixă au scăzut cu 14% în primul semestru al anului 2013

Datele statistice despre evoluţia pieţei de telefonie fixă, publicate astăzi de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că, în primul semestru al anului 2013, trendul diminuării veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de telefonie fixă pe fundalul unei creşteri neînsemnate a numărului de abonaţi a căpătat un caracter mai accentuat. Volumul total al vânzărilor pe acest segment de piaţă a scăzut, faţă de perioada respectivă a anului 2012, cu 14%  (- 108,7 mil. lei) şi a constituit circa 666,4 mil. lei, iar numărul de abonaţi la serviciile de telefonie fixă a crescut, în decursul primului semestru, cu 0,7% (8,9 mii) şi a alcătuit 1 mil. 214,7 mii.

Potrivit statisticilor raportate ANRCETI de către furnizorii activi de telefonie fixă, creşterea numărului de abonaţi se datorează exclusiv furnizorilor alternativi ai acestui tip de telefonie. Aceştia au conectat la reţelele proprii peste 9 mii de clienţi noi, iar baza de abonaţi a SA „Moldtelecom” s-a redus cu 113 persoane. La 1 iulie 2013, SA ”Moldtelecom” avea circa 1 mil.123,1 mii de abonaţi, iar 21 de furnizori alternativi – peste 91,6 mii.

Din numărul total de abonaţi 1 mil. 073,9 mii sunt persoane fizice şi 141,7 mii – persoane juridice. Rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori ai R. Moldova, a sporit, faţă de finalul anului 2012, cu 0,28 puncte procentuale (p. p.) şi a constituit circa 34,2%.

În aceeaşi perioadă, traficul de voce în reţelele de telefonie fixă a scăzut, faţă de primul semestru al anului 2012, cu 10,3% şi a însumat 1 mld. 413,9 mil. minute, iar traficul mediu lunar per abonat (MoU) s-a redus cu 12,2% şi a alcătuit 195 minute (trei ore şi 15 minute).

În urma scăderii volumului de trafic, precum şi a numărului de abonaţi veniturile SA „Moldtelecom” provenite din vânzarea serviciilor de telefonie fixă s-au redus, faţă de primul semestru al anului 2012, cu 14,7% şi au alcătuit 643,3 mil. lei. În schimb, veniturile agregate ale celor furnizorilor alternativi de telefonie fixă au crescut cu 11,5% şi au însumat circa 23,1 mil. lei. În condiţiile date, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a micşorat cu 15,8 p. p. şi a constituit 91,8 lei. SA „Moldtelecom” a  înregistrat un ARPU de 95,4 lei (în scădere cu 14,5 p. p.), iar furnizorii  alternativi – de 44,1 lei (în scădere cu 24,7 p. p.).

Ca rezultat a evoluţiei indicatorilor menţionaţi, la finele primului semestru al anului, cota de piaţă a SA „Moldtelecom”, în funcţie de venituri, s-a redus cu 0,8 % şi a alcătuit 96,5%, iar cota furnizorilor alternativi de telefonie fixă a crescut în aceeaşi proporţie şi a însumat 3,5%. Specialiştii ANRCETI explică creşterea uşoară a indicatorilor înregistraţi de furnizorii alternativi prin extinderea bazei lor de abonaţi în urma conectării acestora la serviciile triple play (Internet, TV şi telefonie fixă), anunță un comunicat al Serviciul de presă al ANRCETI.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus