Trimite e-mail | Printeaza
Economie
29.07.2013

În prima jumătate de an, ANRE a examinat circa 400 de petiții ale consumatorilor

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a recepționat, în primul semestru al acestui an, 503 petiţii de la consumatorii din sectorul energetic,  404 fiind examinate. Cel mai des consumatorii invocă probleme de facturare, întreruperile în furnizare, inclusiv deconectările pentru neachitarea în termen a facturilor, calitatea serviciilor prestate, încălcarea prevederilor contractuale, racordarea, starea echipamentelor de măsurare. Cel mai mare număr de petiții - 323 a vizat consumul de energie electrică, 129 – de gaze naturale, 38 – de energie termică.

Din raza de activitate a RED Union Fenosa au parvenit 299 de petiţii (59,4%), cele mai frecvente probleme abordate fiind încălcarea clauzelor contractuale, calitatea serviciilor, facturarea energiei electrice și probleme privind echipamentele de măsurare.  Din 241 de petiţii soluționate,  75 - au fost întemeiate,  58  - au fost respinse ca nefondate, iar în restul cazurilor s-au dat explicații și recomandări.

Din teritoriile deservite de RED Nord și RED Nord-Vest au parvenit câte 11 petiţii,  cea mai frecventă problemă abordată fiind deconectarea pentru neachitarea consumului de energie.

De la clienţii din raza de activitate a Moldovagaz şi a întreprinderilor afiliate au parvenit 117 petiţii (23,1%), majoritatea vizând modul de facturare a consumului, deconectarea pentru neachitarea în termen, probleme privind echipamentele de măsurare, extinderea reţelelor, încălcarea prevederilor contractuale.  Din 111 petiţii examinate, în 17 cazuri cerinţele au fost satisfăcute, în 21 - respinse ca nefondate, iar în restul cazurilor au fost date explicații și recomandări. În prima jumătate de an a fost actuală problema întocmirii de către operatori a actelor de constatare a furturilor de gaze ca urmare a aplicării câmpului magnetic asupra mecanismului de înregistrare a echipamentului de măsurare, astfel de cazuri fiind examinate de obicei în instanţa de judecată.

În cazul energiei termice, petiționarii invocă în special problema facturării consumului și calitatea serviciilor prestate.
La ”Linia Verde” au sunat 233 de consumatori, inclusiv 170 - din sectorul de energie electrică și 48 din sectorul de gaze naturale. Reamintim că apelul la numărul de telefon al Serviciului ”Linia verde” – 0-800-10-800 este gratuit.
Petițiile parvenite la Agenție au fost examinate în termen, fiind întreprinse, după caz, măsurile de rigoare în vederea restabilirii drepturilor consumatorilor.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus