Trimite e-mail | Printeaza
Politic
18.02.2011

Decret prezidenţial

Preşedintele interimar al Republicii Moldova Marian Lupu a promulgat Legea privind modificarea şi completarea unor acte legislative, adoptată de Parlament la 10 februarie 2011. În conformitate cu modificările operate în Legea cu privire la statutul deputatului şi în alte legi, Aparatul Parlamentului este reorganizat în Secretariat, iar noţiunea de Director General este înlocuită cu cea de Secretar General al Parlamentului.

În Regulamentul Parlamentului a fost introdusă noţiunea de prim-vicepreşedinte al Parlamentului. Potrivit altor modificări, preşedinţii fracţiunilor parlamentare vor fi asistaţi de cabinete proprii, care se formează ţinându-se cont de reprezentarea proporţională a fracţiunilor, personalul fiind angajat în temeiul încrederii personale  acordate de preşedintele fracţiunii.

Structura, efectivul şi statul de funcţii ale Secretariatului Parlamentului, Regulamentul de organizare şi funcţionare, planurile strategice de dezvoltare ale acestuia urmează a fi aprobate de Biroul permanent al Parlamentului.

Legea cu privire la statutul personalului din cabinetul persoanelor cu funcţii de demnitate publică a fost completată cu un nou alineat, conform căruia în cabinetul deputatului în Parlament se instituie postul de asistent. Numirea personalului în cabinetele prim-vicepreşedintelui şi vicepreşedinţilor Parlamentului, în cele ale preşedinţilor fracţiunilor parlamentare şi ale deputaţilor se face, la propunerea acestora, de către Preşedintele Parlamentului. Aceste prevederi, spre deosebire de cele anterioare, nu vor intra în vigoare la data publicării, dar cu începere de la 1 ianuarie 2012.

Modificări şi completări respective au fost operate şi în alte acte legislative, inclusiv în Legea privind actele de identitate din sistemul naţional de paşapoarte. Astfel, Secretarul General al Parlamentului şi adjuncţii săi vor beneficia de paşapoarte diplomatice, iar şefii de direcţii, şefii de secţii, şefii de serviciu, consultanţii principali ai Aparatului Parlamentului, precum şi experţii parlamentari vor fi asiguraţi cu paşapoarte de serviciu, informează Serviciul de presă al Legislativului.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus