Trimite e-mail | Printeaza
Politic
08.07.2009

Presa audiovizuala nu reflecta campania electorala corect si echidistant

In intervalul 29 iunie - 5 iulie, posturile de radio si televiziune cu acoperire nationala si quasi-nationala au continuat sa admita abateri grave de la principiile etice si deontologice, in unele cazuri incalcand prevederile Codului Audiovizualului si ale Regulamentului privind reflectarea campaniei electorale, aprobat de Comisia Electorala Centrala, - releva  cel de-al doilea raport de monitorizare elaborat de Centrul Independent de Jurnalism, in cadrul Coalitiei pentru alegeri libere si corecte - Coalitia 2009.

Raportul de monitorizare, care include rezultatele evaluarii calitative a comportamentului a 5 posturi de radio si tv, constata ca:

-       Posturile publice Moldova 1 si Radio Moldova continua sa aplice selectiv principiile reflectarii echitabile, echilibrate si impartiale a alegerilor parlamentare. Majoritatea stirilor despre campania electorala prezinta doar perspectiva guvernarii si a PCRM-ului. Principiul pluralismului de surse este respectat doar in cazul PCRM si ignorat totalmente in cazul partidelor de opozitie.

-       Postul cu acoperire nationala Prime TV care a anuntat ca nu se va implica in reflectarea campaniei electorale promoveaza imaginea PCRM, inclusiv prin stiri care fac agitatie electorala directa. Astfel, Prime TV priveaza publicul de informatii cu privire la toti concurentii electorali, limitandu-i accesul la informatie pluralista.

-       Postul privat NIT sustine deschis PCRM nu numai prin spatiul oferit materialelor despre acest concurent electoral, ci si prin modul de selectare si prezentare a stirilor. Postul promoveaza mesajul de ura si limbajul jurnalistic agresiv in scopul discreditarii partidelor liberale.

-       Postul privat EU TV favorizeaza PPCD si PCRM atat prin stiri de la evenimente electorale, cat si prin stiri de imagine cu prezenta lui Vladimir Voronin si Iurie Rosca. Postul are carente la capitolul impartialitate si echilibrul surselor, in special in stirile care vizeaza activitatea primariei Chisinau, si implicit a primarului Chirtoaca, vicepresedinte al PL.

Monitorizarea se desfasoara in perioada 22 iunie - 29 iulie 2009 cu suportul financiar al National Endowment for Democracy. Scopul acestui proiect este de a monitoriza si informa publicul referitor la comportamentul mass-media audiovizuale in campania electorala, inclusiv a accesului concurentilor electorali la mass-media si asigurarea pluralismului de opinie.

cuvinte-cheie: audiovizual

Comentarii (0)

 

Related news

Sus