Trimite e-mail | Printeaza
Economie
08.09.2008

Ex-premierul Vasile Tarlev a lansat proiectul „Cumpăraţi produse moldoveneşti!”

Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Producătorilor din Moldova (ANPM), ex-premierul Vasile Tarlev, a declarat luni, în cadrul unei conferinţe de presă că realizarea proiectului în cauză este dictată de necesitatea promovării mărfurilor autohtone. Potrivit lui, cetăţenii Moldovei trebuie să realizeze faptul că, procurând mărfuri şi servicii autohtone, ei contribuie la crearea de noi locuri de muncă, la creşterea volumului producţiei, completarea bugetului, susăţinând astfel dezvoltarea economiei naţionale. Tarlev a spus că asemenea campanii deja au fost desfăşurate în Rusia, Belarus şi alte ţări, amintind că şi SUA în timpul marii recesiuni din anii ‘30 ai secolului trecut au ieşit din criza economică, promovând o politică protecţionistă, conform principiului „Cumpără mărfuri autohtone!” Vasile Tarlev a spus că proiectul va fi implementat de către ANPM pe întreg teritoriul Moldovei şi constituie o continunare a Programului „Fabricat în Moldova”, demarat la iniţiativa ANPM în anul 2001. Programul naţional „Cumpăraţi produse moldoveneşti!” va fi finanţat prin intermediul unui fond special, care va fi instituit la ANPM, la formarea căruia vor putea contribui companiile naţionale, internaţionale, autorităţile publice locale şi centrale, organismele financiare internaţionale, precum şi persoane fizice. Potrivit estimărilor preliminare, bugetul iniţial, pe termen scurt al programului este de 6-7 mil. lei, pe viitor urmând a fi completat din surse externe. Ex-premierul Vasile Tarlev a menţionat că programul va fi realizat în câteva etape: elaborarea proiectului, mediatizarea proiectului şi implementarea planului de acţiuni al programului. În cadrul programului se preconizează crearea unei baze de date „Cadrele Moldovei” sau „Fondul de aur al Moldovei”, prin intermediul căreia va fi facilitat procesul de identificare a specialiştilor pentru economia naţională şi de avansare în carieră a cetăţenilor în ţară. Precum a menţionat Tarlev, această bază de date va fi plasată pe unul din siteurile ANPM. De asemenea, în cadrul ANPM intenţionează să elaboreze proiecte de lege privind susţinerea producătorilor autohton atât la nivel republican, cât şi la nivel local. De asemenea, în cadrul programului va fi promovat semnul calităţii „Marca moldovenească” prin organizarea unei campanii publicitare, în cadrul căreia va fi propagată producţia moldovenească, consumatorul fiind îndemnat să cumpere produse moldoveneşti. Vor fi organizate prezentări, mese rotunde, în cadrul cărora va fi demonstrat că mărfurile moldoveneşti sunt mai bune decât cele de import, în special, cele alimentare. Totodată, Tarlev a accentuat că această iniţiativă nu trebuie tratată ca o încercare de închidere a pieţei moldoveneşti, „Moldova este membru a OMC, însă peste tot există anumite măsuri de protecţionism”, a subliniat ex-premierul Tarlev. El a menţionat că în special va fi pus accentul pe susţinerea producătorilor agricoli prin promovarea unei politici care ar permite accesul acestora la resursele creditare.Tarlev a accentuat că proiectul menţionat este unul pur economic şi nu are nici o tangenţă cu politicul, nici cu alegerile parlamentare din anul viitor. Totodată, el nu a exclus faptul că până la finele anului curent are putea lua o decizie privind o eventuală carieră politică a sa. ANPM a fost creată în februarie 1994 ca Asociaţie Naţională a Societăţilor pe Acţiuni. ANPM este o organizaţie neguvernamentală necomercială, ce repretinză şi apără interesele producătorilor şi consumatorilor autohtoni. Asociaţia este membru al Uniunii Internaţionale a Producătorilor. Vasile Tarlev deţine funcţia de preşedinte al Asociaţiei începând cu anul 1995. Pe timpul mandatului de premier, Tarlev a fost preşedinte de onoare al Asociaţiei.  

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus