Trimite e-mail | Printeaza
Economie
18.06.2007

Felix Tataru: N-am sa fac niciodata un layout cu secera si ciocanul

Felix Tataru: N-am sa fac niciodata un layout cu secera si ciocanul

Seful agentiei de publicitate «prezidentiale» respinge orice implicare in campania electorala din Republica MoldovaFelix Tataru, seful agentiei de publicitate GMP, care a creat, din 2000 pana in prezent, campaniile electorale ale presedintelui Traian Basescu, respinge categoric informatiile potrivit carora ar fi fost implicat in campania candidatului Partidului Comunist din Republica Moldova, Viaceslav Iordan. Intr-un interviu acordat ziarului nostru, Tataru a precizat insa ca a avut o intalnire cu staff-ul campaniei lui Iordan, dar a declinat oferta primita. Bossul GMP spune ca n-ar lucra pentru PSD, desi i s-a propus, insa ar accepta bucuros sa-i faca conceptul de campanie lui Liviu Negoita, daca acesta va candida la Primaria Capitalei.   

Felix Tataru, presedintele agentiei de publicitate GMP, care a creat, incepånd cu anul 2000, campaniile presedintelui Traian Basescu, neaga categoric orice implicare in alegerile locale care au avut loc ieri in Republica Moldova. Intr-un interviu acordat ziarului nostru, Tataru precizeaza, insa, ca a avut contacte preliminare cu membrii staff-ului de campanie a lui Viaceslav Iordan, dar ca a declinat oferta acestora dupa ce a aflat ca respectivul candidat este sustinut de Partidul Comunist. “N-am sa fac niciodata un layout cu secera si ciocanul”, spune Felix Tataru. El crede ca „rumorile” din presa pe aceasta tema au fost urmare a declaratiilor facute in media de liderul PIN, Cozmin Gusa, dar si o consecinta a faptului ca dusmanii sefului statului se razbuna pe acesta månjind numele colaboratorilor sai apropiati. Mentionam ca informatiile aparute in „Gardianul“ in legatura cu asa-zisa implicare a lui Felix Tataru in campania electorala din Republica Moldova nu au fost furnizate de Cozmin Gusa.

Cine v-a propus aceasta colaborare si cand ati fost contactat?M-a contactat sefa campaniei lui Iordan, o doamna Popa, undeva la inceputul sau mijlocul lunii aprilie a.c., nu mai stiu exact. Mi-a spus ca au vazut campaniile facute de noi si ca ar dori ceva similar in Moldova. La acel moment, nu mi-a spus ca ar fi de la Partidul Comunist, ci ca l-ar reprezenta pe un candidat independent. Am intrebat-o firesc ce sustinere are acesta, cum va castiga si cand a intrat in detalii, am aflat ca e de la Partidul Comunist. Cand mi-am dat seama despre ce e vorba, i-am refuzat. Nu voi face niciodata un layout cu secera si ciocanul.

De ce credeti ca din toate agentiile din Romania a fost ofertata tocmai GMP? Cate agentii din Romania pot spune ca au avut succes in campaniile pentru politicieni? Sincer, prima data mi-am spus ca suna interesant. Chiar m-am intrebat cum ar fi sa pot dovedi ca ma pricep sa fac asta pentru un alt public, in alta parte, pentru ca e cu totul altceva. De asta am acceptat sa ma intalnesc si sa discut cu ei.

Ati discutat si despre bani?Nu, n-am ajuns acolo. N-am discutat nimic despre bani. Am avut o intalnire si asta a fost tot. Nici nu se pune problema. Daca ma interesa asta, puteam s-o fac aici, in Romania, cand oameni din partea lui Adrian Nastase mi-au trimis oferte, pe care le-am refuzat.

Dar acum ati accepta sa lucrati pentru PSD, sa le concepeti o campanie pentru alegerile de anul viitor? Nu. Nu ca am ceva neaparat cu PSD-ul. Noi am ajuns „parasutati” cumva in zona asta politica dintr-o intamplare. In anul 2000, s-a intamplat sa avem o comunicare foarte buna cu presedintele - care atunci candida la Primaria Capitalei - si sa se lege cumva lucrurile. GMP a facut campania asta de patru ori. Mi-am dat seama ca ceea ce functioneaza intre noi este tocmai relatia. Pentru ca avem o relatie buna, de comunicare, de incredere reciproca. E mai mult decat sa lucrezi pentru un client, e o relatie deja. Eu, cand am aflat de la televizor ca presedintele a fost suspendat, m-am dus in Piata Universitatii instantaneu. Pur si simplu ma durea. M-am dus revoltat acolo, pentru ca se intampla asta. N-as putea sa fac acelasi lucru pentru PSD. Sigur ca nici ei nu mi-ar cere-o, mi-ar cere altceva.

Cum s-a aflat de intalnirea pe care ati avut-o cu staff-ul de campanie a lui Viaceslav Iordan? Credeti ca e posibil ca insusi Cozmin Gusa sa-i fi trimis pe acestia la dvs.?Domnul Gusa afla multe si spune multe. Sincer, nu stiu cum a aflat. Sunt multe potentiale surse. Daca i-a trimis el la mine?... Ar fi posibil. Sincer, nu m-am gandit la asta, pentru ca moldovenii chiar aveau mare nevoie de sprijin. La un moment dat m-au intrebat daca nu le pot recomanda pe cineva care sa-i ajute.

GMP va concepe si in 2008-2009 campania electorala pentru PD si presedintele Traian Basescu?Nu stiu, nu am discutat inca nimic. Avem o relatie buna atat cu PD, cat si cu presedintele si ma astept sa vorbim. Sincer, as fi surprins sa aflu ca s-au dus sa lucreze cu alta agentie. Daca vor avea nevoie de comunicare, cred ca primul telefon il voi primi eu.

E mai greu pentru dvs. sa lucrati cu un client din zona politica decat cu unul din business?Da. Nu pentru ca acest client - in speta, Traian Basescu – ar fi dificil. Nu, lucram exceptional cu el. Ne-am dori foarte mult sa colaboram cu unii clienti din zona comerciala asa cum lucram cu Traian Basescu. Pentru ca acesta are capacitate de sinteza, stie sa spuna clar ce vrea, iar cand ii prezinti ceva, stie sa dea un «feed-back» care sa te ajute. Partea complicata este legata de specificul unei campanii electorale, care este mult, mult mai diferita fata de una de advertising. Pentru ca totul se concentreaza intr-o luna, campania e mult mai dinamica, competitia face alte lucruri de la o zi la alta si trebuie sa reactionezi. Trebuie sa fii tot timpul in priza si sa ai capacitatea de a lua rapid atitudine. Au fost situatii in care in 24 de ore noi aveam gata spotul. Nu stiu cata lume poate sa faca asta.

Cat de profitabile sunt campaniile electorale pentru GMP?Facem campaniile astea o data la cativa ani. Nu traim din ele. S-a scris eronat, in ultima vreme, ca as fi declarat ca toate costurile campaniei pentru referendum se ridica la 550.000 de euro. In fapt, aceasta a fost valoarea bugetului, care include cheltuielile cu presa scrisa, publicitatea stradala, productiile audio-video. Fee-ul nostru e undeva la 10% din suma totala.

Veti pregati campania pentru Liviu Negoita, care va candida din partea PD, se pare, pentru postul de primar general al Capitalei in 2008?Sa vedem, inca nu stiu. Mi-ar placea sa lucrez pentru Negoita, pentru ca e un tip de isprava. M-as bucura foarte tare daca el, cu experienta acumulata la sectorul 3, unde a facut foarte multe, ar accepta sa candideze la Capitala. Liviu Negoita ar putea face lucruri mari pe o platforma buna construita de Adriean Videanu, care a luat niste decizii de care poate nu multa lume stie, dar care vor afecta Bucurestiul pe termen mediu si lung.

Eu cred ca urmatorul primar al Capitalei va fi tot din PD. Si mai cred ca Liviu Negoita ar fi cel mai potrivit candidat, care ar si castiga, poate chiar din primul tur. Pentru ca e foarte bun. Dar trebuie sa vrea si el.

GMP a lucrat ani buni pentru un client al carui patron e un personaj foarte controversat: Omar Hayssam. Credeti ca acesta este motivul pentru care se asociaza numele dvs. cu cel al lui Hayssam?Se doreste sa se induca ideea ca omul care a lucrat atat cu Hayssam, cat si cu Basescu, este „veriga” de legatura intre cei doi. Ca si cum Coca Coca, daca e bauta atat de Vadim, cat si de Basescu, ar trebui sa aiba o problema. Cand vrei sa apari si ai o strategie clara de a lovi pe cineva, cauti argumente, nu dovezi. Numai ca aceste argumente nu sunt sustenabile. Concluzia a una singura: cei care vor sa loveasca in Basescu o fac prin agentia cu care el a lucrat. Cat de «papagal» ar trebui sa fiu ca sa fac lucrurile de care am fost acuzat, in conditiile in care lucrez din 2000 pentru un politician care are adversari? Cum sa nu iau in calcul ca regimurile politice se pot schimba si ca oricand imi poate veni orice control financiar? De pilda, in timpul campaniei din 2004, vineri, inainte de vot, mie mi-a venit Garda Financiara in firma. Lucrand cu Traian Basescu, mi-am asumat din start riscul de a fi atacat si de a deveni „victima”.

Sursa: Gardianul

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus