Trimite e-mail | Printeaza
Diverse
02.10.2013

Minorii nu vor avea dreptul să apară în spoturile care promovează mâncarea și băuturile nesănătoase

 „Se interzice implicarea şi participarea persoanelor minore, precum şi utilizarea chipurilor de persoane minore la publicitatea şi promovarea produselor alimentare nerecomandate preşcolarilor şi elevilor". Aceasta este completarea propusă la articolul 23 din Legea cu privire la publicitate din 27 iunie 1997, avizată astăzi de Cabinetul de miniștri. Inițiativa legislativă  vizează și alte acte legislative.

Potrivit Biroului de presă al Guvernului, Legea privind produsele alimentare din 18 martie 2004 va prevedea că prepararea, comercializarea şi distribuirea produselor alimentare, inclusiv a băuturilor răcoritoare şi energizante, nerecomandate preşcolarilor şi elevilor este „interzisă minorilor sub vârsta de 18 ani”.


 Inițiativa legislativă exclude punctul care interzice comercializarea şi distribuirea produselor nerecomandate preşcolarilor şi elevilor pe o rază de până la 100 de metri de la instituţia de învăţământ.

 Amendamentul vine să diminueze accesul copiilor la produsele nerecomandate. Proprietarii punctelor comerciale nu vor fi lezaţi în drepturi, asigurându-se excluderea practicilor de concurenţă neloială.

 Astfel, protejarea sănătăţii preşcolarilor şi elevilor nu va fi efectuată prin introducerea restricţiei la comercializarea unor produse,  ci prin informarea amplă atât a părinţilor, cât şi copiilor prin intermediul mass-mediei, programelor şcolare, în instituţiile de învăţământ, despre avantajele de folosire a alimentelor sănătoase şi efectele negative ale consumului celor nerecomandate copiilor.

 Proiectul urmează să fie examinat în Parlament.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus