Link direct catre: https://www.interlic.mdhttp://www.interlic.md/2009-07-02/massmedia-audiovizuale-reflecta-campania-electorala-de-pe-pozitzii-partizane-10910.html
Data: Jul 2, 2009 (20:00)

Mass-media audiovizuale reflectă campania electorală de pe poziţii partizane

În prima săptămână de campanie electorală, posturile de radio şi televiziune cu acoperire naţională şi quasi-naţională au admis mai multe abateri de la principiile etice şi deontologice, eşuând să reflecte campania electorală corect şi echidistant, – relevă primul raport de monitorizare elaborat de Centrul Independent de Jurnalism, în cadrul Coaliţiei pentru alegeri libere şi corecte – Coaliţia 2009. 

Raportul de monitorizare, care include rezultatele evaluării calitative a comportamentului a 5 posturi de radio şi tv în perioada 22-28 iunie 2009, constată că: 

posturile publice Moldova 1 şi Radio Moldova respectă selectiv principiile reflectării echitabile, echilibrate şi imparţiale a alegerilor parlamentare. Majoritatea ştirilor cu tangenţă electorală nu sunt imparţiale, reflectând evenimentele mai mult din perspectiva guvernării şi a PCRM-ului; 

postul privat NIT se remarcă prin tendinţa de a trece sub tăcere unele evenimente şi de a evidenţia altele, prin difuzarea repetată a subiectelor, precum şi de a selecta de pe agendă doar acele informaţii care pun guvernarea în lumină pozitivă, iar opoziţia – în lumină negativă; 

Postul Prime TV nu oferă publicului suficientă informaţie cu caracter electoral. Prin decizia de a nu se implica în reflectarea concurenţilor electorali, acest post cu acoperire naţională privează publicul de informaţii, limitându-i accesul la informaţie pluralistă; 

EU TV reflectă relativ imparţial evenimentele legate direct sau indirect de campania electorală şi concurenţii electorali. Numărul mare de ştiri care favorizează anumiţi concurenţi electorali şi îi defavorizează pe alţii, vorbeşte însă despre o anumită tendinţă de parţialitate din partea postului respectiv faţă de acţiunile guvernului, PCRM şi PPCD. 

Monitorizarea se desfăşoară în perioada 22 iunie – 29 iulie 2009 cu suportul financiar al National Endowment for Democracy. Scopul acestui proiect este de a monitoriza şi informa publicul referitor la comportamentul mass-media audiovizuale în campania electorală, inclusiv a accesului concurenţilor electorali la mass-media şi asigurarea pluralismului de opinie.