Trimite e-mail | Printeaza
Social
02.09.2020

Ministrul Igor Șarov a prezentat datele privind modul de desfășurare a procesului educațional, în instituţiile de învățământ din țară în noul an de studii 2020-2021

Ministrul Igor Șarov a prezentat datele privind modul de desfășurare a procesului educațional, în instituţiile de învățământ din țară în noul an de studii 2020-2021

Ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov a prezentat marți, 1 septembrie, în cadrul unui briefing de presă datele privind modul de desfășurare a procesului educațional, în instituţiile de învățământ din țară, în contextual pandemiei virusului COVID-19.

Potrivit Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov a menționat că prioritățile noului an de studii sunt: protejarea sănătății copiilor, elevilor, studenților, a cadrelor didactice și a personalului instituțiilor de învățământ; dezvoltarea spiritului de comunicare și informare din surse sigure în ​​rândul elevilor, studenților, al cadrelor didactice, cât și al părinților; dezvoltarea educației digitale ca premisă pentru o școală modernă și sincronă cu cerințele timpurilor și includerea tuturor copiilor cu nevoi educaționale speciale în cadrul procesului educațional. „Astăzi ne reunim și acceptăm fără îndoială ideea că procesul educațional trebuie să continue. Împreună trebuie să ne conjugăm eforturile pentru a aduce întreaga societate în jurul școlii pentru a depăși provocările cu care ne confruntăm în contextul pandemiei virusului COVID-19”, a subliniat oficialul.

Astfel, conform datelor prezentate de organele locale de specialitate în domeniul învățământului din 1252 instituții de învățământ general publice și private în  1233 de instituții procesul educațional se desfășoară fiziccu aplicarea diverselor forme de organizare a studiilor. 19 instituții de învățământ vor activa de la distanță dintre care 11 instituții sunt în carantină, iar 8 dintre ele nu și-au reluat activitatea din varii motive.

Modelul 1, prezența la școală 100% este implementat de 800 instituții de învățământ; Modelul 2, învățarea pe schimburi – 105 instituții;  Modelul 3, învățarea combinată (zile de prezență și zile la distanță) –3 instituții; Modelul 4, hibrid, învățarea pe grupe: 50% copii în clasă, 50% copii de la distanță, – 6 instituții; Modelul 5, alternantă, pe săptămâni – 5 instituții; Modelul 6, exclusiv online – a fost ales de 19 instituții acesta este un model temporar în legătură cu situația de carantină în localitate sau în instituție și Modelul 7, mixt (combinarea la nivelul treptelor de învățământ a modelelor 1-6)  -314 instituții.

În condițiile modelelor alese, 3891 de cadre didactice din 28.000 ceea ce constituie 7,19% din numărul total de cadre didactice vor activa cu peste 1,5 normă didactică.

Totodată, din 1398 de instituții de educație timpurie publice raportate la moment, pentru 404 grădinițe fondatorii au luat decizia de a le redeschide, 994 dintre instituțiile de educație timpurie urmează să obțină decizia de redeschidere. În prezent, în aceste instituții se menține comunicarea cu familiile și copiii de la distanță. Menționăm că informația este una dinamică și se schimbă în permanență.

Din numărul total de 91 instituții de învățământ profesional tehnic pentru Modelul 1, prezența fizică 100% în instituția de învățământ  au optat – 27 instituții; Modelul 2, învățarea în 2 schimburi – 14 instituții; Modelul 3, învățarea alternantă – 4 instituții; Modelul 4, Hibrid – 7 instituții; Modelul 5, învățarea la distanță – online – 32 de instituții din mun. Chișinău (pe parcursul primelor 2 săptămâni); Modelul 6, învățarea mixtă – 39 instituții.

 De asemenea, cele 24 de instituții de învățământ superior publice și private din țară, pe parcursul a cel puțin două săptămâni vor desfășura procesul de studii în regim online. Ulterior, în funcție de evoluția situației epidemiologice, universitățile vor desfășura studiile într-o formă combinată (în sălile de curs și online) prin folosirea în acest scop a platformelor educaționale accesibile.

Menționăm că Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a constituit Grupul Național de Coordonare a Siguranței în Educație, care va gestiona dezbaterile cu privire la implementarea reglementărilor în cadrul instituțiilor de învățământ. „Ca să fim cât mai siguri că probleme se rezolvă, am activat Linia verde la nivelul fiecărui raion.Serviciul de asistență raional/ municipal, directorii instituțiilor de învățământ vor raporta în mod regulat Grupului Național de Coordonare a Siguranței în Educație problemele de maxim interes și situațiile critice, completând online „Formularul Verde de siguranță”, a menționat oficialul.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus