Trimite e-mail | Printeaza
Sanatate
11.02.2020

În Republica Moldova serviciul 112 se bazează pe cea mai avansată soluție tehnică la nivel european, elaborată de compania suedeză „Carmenta”

În Republica Moldova serviciul 112 se bazează pe cea mai avansată soluție tehnică la nivel european, elaborată de compania suedeză „Carmenta”

Ministrul Economiei și Infrastructurii, Anatol Usatîi, a participat astăzi la inaugurarea noului sediu al Serviciului pentru preluarea apelurilor de urgență 112.

„Inaugurarea noului sediu al Serviciului 112 va spori calitatea serviciilor de preluare a apelurilor de urgență și siguranța acestui serviciu critic pentru cetățean. Acest sediu dispune de toată infrastructura necesară pentru buna funcționare a Sistemului Informațional Automatizat 112, corespunde rigorilor de securitate și autonomie energetică. Un alt moment important este faptul că acest edificiu este primul Centru de preluare apeluri din Europa care este alimentat 100% cu energie verde ca sursa energetică de bază, fiind alimentat din energia generată de Parcul fotovoltaic din apropiere, dar care este conectat și la rețelele standard de alimentare cu energie”, a declarat ministrul Anatol Usatîi în cadrul evenimentului de inaugurare.

Spațiul total al noului Centru este de 1.295 m2. În prezent, Serviciul 112 asigură un „ghișeu unic” pentru preluarea și gestionarea apelurilor de urgență, coordonarea şi sincronizarea activităților serviciilor specializate de urgență, alertarea şi implicarea simultană a acestora, utilizând funcționalitățile avansate ale sistemului informațional automatizat al Serviciului 112. Timp de doi ani de la lansare, au fost preluate peste 5,3 milioane de apeluri de urgență, în mediu un operator preia 250-300 apeluri pe tură.

În Republica Moldova acest serviciul se bazează pe cea mai avansată soluție tehnică la nivel european, elaborată de compania suedeză „Carmenta”, care este utilizată în prezent doar în câteva țări UE. Sistemul implementat permite ce mai avansată localizare geografică a apelantului și digitizarea tuturor proceselor, ce a ridicat eficiența rețelelor și serviciilor electronice, Serviciul 112 din Moldova fiind inclus în Top 10 țări care au sisteme avansate de localizare a terminalelor mobile ale apelanților în cazurile de urgență, în baza parteneriatelor implementate cu Google Inc. și Apple Inc., anunță un comunicat al Ministerului Economiei și Infrastructurii.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus