Trimite e-mail | Printeaza
Diverse
18.04.2018

Corectitudinea lingvistică a textelor de publicitate va fi verificată de Agenția Servicii Publice

Corectitudinea lingvistică a textelor de publicitate va fi verificată de Agenția Servicii Publice

Corectitudinea lingvistică a textelor de publicitate, denumirile de mărfuri, persoane juridice,  adrese etc. va fi efectuată de Agenția Servicii Publice. Comisia economie, buget și finanțe a aprobat, în ședința de astăzi, coraportul privind modificarea a 5 acte legislative în acest sens.

Potrivit prevederilor legale, până la înregistrarea persoanei juridice, autoritatea competentă verifică denumirea sub aspectul disponibilității, distinctivității și al corectitudinii lingvistice.

Proiectul promovează, pe de o parte, interesele cetățeanului de a beneficia de servicii publice calitative, efectuate rapid, iar, pe de altă parte, interesele statului de a utiliza eficient resursele, a spori nivelului de calitate al deservirii, prin extinderea principiului ghișeului unic.

Guvernul urmează, în termen de trei luni, să ajusteze cadrul normativ, remunerarea personalului care va presta servicii de verificare lingvistică fiind acoperită din sursele proprii ale Agenției Servicii Publice.

Anterior, atribuția de verificare lingvistică revenea Centrului Național de Terminologie.

Proiectul urmează a fi examinat și dezbătut în plenul Parlamentului, anunță Direcția comunicare și relații publice a Parlamentului Republicii Moldova.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus