Trimite e-mail | Printeaza
Diverse
19.12.2017

Documentele pentru îmbunătățirea legislației mass-media, prezentate în Parlament: noul Cod al audiovizualului și Concepția politicii naționale de dezvoltare a mass-media din Republica Moldova

Documentele pentru îmbunătățirea legislației mass-media, prezentate în Parlament: noul Cod al audiovizualului și Concepția politicii naționale de dezvoltare a mass-media din Republica Moldova

Proiectul noului Cod al audiovizualului și Concepția politicii naționale de dezvoltare a mass-media din Republica Moldova (2018-2025) au fost prezentate astăzi, în cadrul ședinței Grupului de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-media. Acestea sunt primele două documente elaborate de experții naționali și internaționali pe platforma Grupului de lucru, care ajustează legislația națională audiovizuală la legislația europeană.

”Sunt două documente importante ale Grupului de lucru, fără a minimaliza importanța altora. Proiectele vor fi publicate pe site-ul Parlamentului pentru a fi consultate, iar ulterior introduse în procedură legislativă. Astfel de colaborări cu instituțiile mass-media, ONG-urile media și organizațiile internaționale ne ajută să avem cele mai bune legi”, a  declarat Andrian Candu în debutul ședinței.

Experții propun ca noul Cod al audiovizualului să se numească Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova. Proiectul prevede un șir de noi reglementări referitoare la principiile de comunicare audiovizuală, în temeiul cărora trebuie să activeze toți furnizorii de servicii media. Reglementările mai vizează serviciile media vizuale liniare și neliniare, oferite de către toți furnizorii, prevederi pentru furnizorii publici de servicii, comunitari și distribuitori de servicii media. De asemenea, documentul conține prevederi cu referire la comunicările comerciale audiovizuale și la autoritatea de reglementare a domeniului audiovizualului. La elaborarea reglementărilor a fost luată în considerare experiența mai multor țări europene.

În cadrul ședinței a fost prezentată și Concepția politicii naționale de dezvoltare a mass-media din Republica Moldova (2018-2025). Până în prezent, Republica Moldova nu a avut o viziune generală, de ansamblu, a modului în care urmează să se dezvolte mass-media. Documentul își propune să fie un punct de referință pentru politici publice coerente în domeniul mass-media. Concepția va avea două etape de realizare a prevederilor: prima etapă – până în anul 2020, iar a doua – până în anul 2025. Implementarea Concepției va necesita resurse financiare de la bugetele publice, din partea investitorilor privați și din partea partenerilor de dezvoltare, în special pentru sprijinirea mass-media regională și locală. 

Grupul de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-media constituie o platformă de comunicare și un mecanism de cooperare permanentă între Parlament și reprezentanții instituțiilor media, instituțiilor internaționale și ONG-urilor media. Grupul a fost creat în iunie 2017, la inițiativa Președintelui Parlamentului Andrian Candu, cu suportul Proiectului Comun al Uniunii Europene și Consiliului Europei ”Promovarea libertății și pluralismului mass-mediei în Republica Moldova”. Asistența tehnică este oferită membrilor Grupului de către Freedom House, Internews și Ambasada SUA în Republica Moldova, anunță Direcția comunicare și relații publice a Parlamentului Republicii Moldova.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus