Link direct catre: https://www.interlic.mdhttp://www.interlic.md/2016-07-07/brandurile-fashion-autohtone-cuceresc-pia-a-din-rom-nia-datorita-granturilor-oferite-de-proiectul-am-44671.html
Data: Jul 7, 2016 (21:40)

Brandurile fashion autohtone cuceresc piața din România datorită granturilor oferite de Proiectul Ameliorarea Competitivității

Brandul moldovenesc de haine de damă ”Nanetty” a ajuns pe piața din România. Compania ”Benado Prim” și-a deschis oficial, miercuri, primul magazin la Iași, fiind primul agent economic care a efectuat exporturi urmare a serviciilor de consultanță cofinanțate de PAC Granturi, componentă a Proiectului Ameliorarea Competitivității II (PAC II), finanțat de Banca Mondială.

”Nanetty” a primit cofinanțare pentru serviciile de cercetare a pieței de modă din România și identificarea unei locații optime pentru amplasarea unui magazin.

„Săptămâna aceasta am exportat în România primul lot de 80 de piese vestimentare, pe care le găsiți în noul nostru boutique. Este un prim pas în cucerirea pieței europene, căci planurile noastre prevăd deschiderea unui magazin la București și, într-un viitor previzibil, la Cluj-Napoca și Timișoara. Deocamdată, locația din Iași va servi și ca depozit pentru hainele ce vor fi vândute în România prin intermediul unui magazin online”, a declarat Natalia Bolohan, proprietarul brandului ”Nanetty”.

La deschiderea magazinului din Iași a participat și directorul Unității de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității II (PAC II), Aureliu Casian, care  a felicitat compania cu efectuarea primului export și i-a urat succese în cucerirea noii piețe. „Deschiderea acestui magazin e un rezultat concret și vizibil al serviciilor de consultanță, fără de care, procesele de cercetare a pieței, identificare a locației și înregistrare a unei persoane juridice în România ar fi fost mult mai anevoioase. Vă urez ca în timp scurt astfel de magazine sub brandul ”Nanetty” să fie în toate orașele din România, dar și din Europa”, a declarat Aureliu Casian.

Cu sprijinul financiar PAC Granturi, este în proces de elaborare platforma web pentru magazinul online, urmând elaborarea unui soft intern care ar duce la optimizarea costurilor producerii, evidența și optimizarea stocurilor, transparența evidenței contabile, exactitatea calculului costurilor, supravegherea de la distanță a vânzărilor în regim online. Totodată, PAC Granturi a cofinanțat elaborarea unui brandbook Nanetty și a unui look-book pentru clienții din afara țării.

PAC Granturi oferă IMM-urilor orientate la export granturi de până la 200 de mii de lei pentru contractarea serviciilor de consultanță ce va spori competitivitatea acestora prin îmbunătățirea sau lansarea de produse noi, extinderea geografiei exporturilor sau lansarea activității de export prin accesarea instrumentelor de planificare strategică sau de marketing.

Brandul Nanetty a fost lansat în anul 2014, producând haine pentru femei în stil business, în iulie 2015 fiind deschis primul său magazin în Chișinău.

Notă. Cu un buget total de 45 milioane de dolari SUA, PAC II  va fi implementat în perioada 2015-2019. Proiectul își propune să îmbunătățească mediul de afaceri prin susținerea Guvernului în implementarea strategiilor orientate spre crearea unui mediu de afaceri favorabil, reducerea constrângerilor și costurilor pentru gestionarea afacerii. Totodată, proiectul va contribui la dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) prin facilitarea accesului la finanțare pe termen mediu și lung, fortificarea capacităţilor instituţionale ale ODIMM şi MIEPO, oferirea de granturi agenților economici privați pentru servicii de consultanţă, care să contribuie la sporirea competitivității de export, ş.a.

Până în prezent, peste 25 de companii au fost acceptate pentru finanțare în cadrul PAC II.