Trimite e-mail | Printeaza
Economie
19.04.2016

Agenții economici vor fi informați în legătură cu noile instrumente de facilitare a procedurilor de vămuire

Agenții economici vor fi informați în legătură cu noile instrumente de facilitare a procedurilor de vămuire

Directorul General al Serviciului Vamal, Vitalie Vrabie a anunțat astăzi lansarea sesiunilor de informare pentru reprezentanții mediului de afaceri privind recentele reforme în domeniul vamal și de facilitare a comerțului.

”Reformele Serviciului Vamal sunt orientate inclusiv spre facilitarea comerțului internațional și promovarea unei concurențe loiale în rândul operatorilor economici - măsuri ce vor ameliora considerabil climatul investițional.”, a declarat în debutul evenimentului Vitalie Vrabie.

Vitalie Vrabie le-a prezentat participanților la eveniment echipa Serviciului Vamal, formată din specialiști cu competențe relevante în domeniu, care, pe parcursul celor patru ședințe planificate, vor răspunde întrebărilor agenților economici referitoare la impactul procedurilor simplificate, la statutul de AEO (Agent Economic Autorizat) și la vămuirea electronică aactivității mediului de afaceri.

Printre cele mai importante reformepentru mediul de afaceri se numără și proiectul de modificare a Codului Vamal, care prevede prelungirea termenului de plată a drepturilor de import până la 10 zile, dezvoltarea bazei de date TARIM, precum și posibilitatea depunerii declarației vamale în format electronic.

”Toate aceste instrumente vor eficientiza semnificativ controlul vamal şi totodată vor asigura o mai mare previzibilitate și transparenţă în procesul de vămuire, fapt pentru care vreau să le mulțumesc reprezentanților USAID BRITE pentru asistența acordată instituției în aceste demersuri de simplificare a activității vamale”, a menționat în încheierea discursului său șeful Vămii. În context, el a solicitat corectitudine din partea operatorilor economici, în vederea excluderii interpretării eronate a legislației în vigoare și favorizării fraudelor vamale, care ar putea prejudicia bugetul de stat.

Menționăm, că peste 300 importatori, exportatori, transportatori și brokeri vamali vor participa, în perioada 19-22 aprilie 2016, la o serie de sesiuni de informare organizate în incinta birourilor vamale Chișinău, Comrat, Bălți și Ungheni de către Serviciul Vamal al Republicii Moldova, în parteneriat cu Programul USAID Comerț, Investiții și Reglementarea Activității de Întreprinzător BRITE.

Evenimentele vor avea loc conform următorului program:
Birou vamal Chișinău – 19 aprilie 2016;
Birou vamal Ungheni – 20 aprilie 2016;
Birou vamal Bălți – 21 aprilire 2016;
Birou vamal Comrat – 22 aprilie 2016.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus