Trimite e-mail | Printeaza
Economie
18.07.2015

“Avia Invest”, compania care administrează Aeroportul Internaţional Chişinău continuă realizarea unui plan amplu investiţional de modernizare a principalei porţi aeriene a Moldovei

 “Avia Invest”, compania care administrează Aeroportul Internaţional Chişinău continuă realizarea unui plan amplu investiţional de modernizare a principalei porţi aeriene a Moldovei

„Strabag Grup” - compania austriacă cu renume mondial în colaborare cu proiectantul elveţian „Intairplan GmbH” membru al holdingului WAM AG, şi alte întreprinderi autohtone vor reconstrui peste 500000 m² din suprafeţele de lucru (pista de decolare/aterizare, peronul, căile de rulare) la Aeroportul Internaţional Chişinău(AIC). Pe lângă lucrările de extindere şi renovare a terminalului, se mai efectuează lucrările de reconstrucţie şi lărgire a suprafeţelor de lucru (pista de decolare/aterizare, peronul, căile de rulare). Proiectul de Modernizare a Infrastructurii Aerodromului prevede majorarea substanţială a indicelui capacităţii portante a învelişurilor pistei de decolare/aterizare pe întreaga lungime de 3590 metri cu suprafaţa de 167000 m2, căilor de rulare şi locurilor de staţionare ale aeronavelor până la valoarea de PCN 70, în locul indicelui PCN 51 existent. Majorarea capacităţii portante va da posibilitatea ca pe AIC să fie deservite toate tipurile de aeronave fără restricţii. Adiţional, pista de decolare/aterizare va fi lărgită de la 45m la 60 m. Se construiesc căi de rulare noi şi se reabilitează cele existente pentru a face faţă unui trafic de 21 nave/oră. De asemenea, au fost iniţiate lucrările de reabilitare a pistei vechi a aeroportului, care n-a fost folosită timp de 20 ani. Ca urmare a reconstrucţiei, pista veche va servi drept cale de rulare la pista de decolare/aterizare.

La fel, la etapa finală de modernizare se află şi sistemul de alimentare cu energie electrică. Lucrările au cuprins înlocuirea echipamentelor învechite din cadrul substaţiilor de distribuţie a energiei electrice şi construirea unui nou punct principal de distribuţie.

În acest context, sistemele de iluminare a căilor de rulare, a peronului, sistemul de alimentare cu energie electrică din cadrul staţiilor electrice sunt în proces de modernizare, astfel încât va fi asigurată operarea aerodromului conform cerinţelor ICAO categoria III.

˝La moment, sunt în derulare lucrările de construcţie a sistemului de drenaj care va permite evacuarea apelor pluviale. Absenţa unui asemenea sistem până acum, a dus la deteriorarea pistei de decolare/aterizare. De asemenea, sunt schimbate liniile de cablu electric pentru deservirea pistei, circa 29 de km de cablu în total. Am reînnoit întreg sistemul de aprovizionare cu energie electrică a aeroportului, generatoarele şi transformatoarele vechi, de tip sovietic, fiind înlocuite cu unele de ultimă generaţie. Lucrările vor continua pe parcursul anului 2015 şi planificăm să le finalizăm cel târziu în toamna anului 2016˝, a declarat Directorul General al companiei Avia Invest, Petru Jardan.

De-a lungul experienţei sale de peste 150 de ani, “Strabag Grup” a realizat mai mult de 200 proiecte specifice construcţiilor aeroportuare ce sunt cunoscute la nivel mondial, şi anume la aeroporturile Berlin, Köln, Praga, München, Frankfurt, Düsseldorf, Soci, Sofia, Domodedovo, Sohar, Basra, etc. Astfel, compania austriacă garantează calitatea lucrărilor ce urmează să le efectueze, instalând o uzină de producere a betonului pe teritoriul Aeroportului Chişinău şi, aducând echipamentul necesar pentru aplicarea acestuia.

˝Compania noastră este foarte încântată să participe în cadrul unui asemenea proiect. Am lucrat în aeroporturi din Franţa, Germania, Austria, ţări din Asia, însă aici avem parte de un proiect cu adevărat interesant şi inedit. Am planificat toate procesele tehnologice în aşa fel, încât să putem desfăşura lucrările de reconstrucţie şi lărgire a pistei de decolare/aterizare fără a restricţiona traficul aerian, ceea ce nu s-a făcut până acum. Pista va fi lărgită în lăţime, până la 60 m ceea ce va permite deservirea unui număr mai mare de nave aeriene de diferite capacităţi, inclusiv nave de tip Boeing-747˝, a declarat reprezentantul companiei Strabag, Alex Ecker.

Este important de menţionat că pe durata lucrărilor de reconstrucţie, compania Topo Land Est, reprezentanta Topo Land Europe România va efectua lucrări de supraveghere ca specialist în topografie inginerească, cartografie, proiectare şi însoţirea lucrărilor de reconstrucţie, având ca scop executarea impecabilă a proiectului. SRL „AVIA INVEST” este administratorul Aeroportului Internaţional Chişinău, din 1 noiembrie 2013, conform unui decret al Guvernului RM privind concesionarea AIC. Potrivit Airports Council International Europe, Aeroportul Internaţional Chişinău a devenit lider european, la categoria aeroporturilor cu un flux de până la 5 milioane de pasageri, înregistrând cea mai mare creştere a numărului de pasageri în 2014. Anul trecut, AIC a deservit 1 781 469, cu 34,28% mai mult decât în 2013. În prezent, pe Aeroportul din Chişinău îşi operează zborurile 19 companii aeriene, spre 33 de destinaţii din întreaga lume. Conform studiului realizat de IMAS(Institutul de Marketing şi Sondaje) 72.6 % dintre călători sunt satisfăcuţi de serviciile Aeroportului Chişinău, ceea ce înseamnă că au avut o experienţă excelentă in AIC.

Grupul STRABAG îşi are originile în ILBAU, fiind fondată în 1835, în Austria. De-a lungul anilor, compania a crescut, devenind una dintre cele mai mari companii de construcţii din Europa. STRABAG acoperă lanţul de aprovizionare a industriei construcţiilor, cu mai mult de 76800 de angajaţi, generând lucrări de construcţie în valoare de 14,3 miliarde de Euro în fiecare an. Compania a realizat mai mult de 200 proiecte specifice construcţiilor aeroportuare ce sunt cunoscute la nivel mondial, şi anume la aeroporturile Berlin, Köln, Praga, München, Frankfurt, Düsseldorf, Soci, Sofia, Domodedovo, Sohar, Basra, etc. Grupul Strabag este activă pe pieţele originare - Austria şi Germania şi în toate ţările Europene, pe Peninsula Arabică, precum şi în Canada, Chile, China şi India. Pe aceste pieţe, Compania STRABAG are filiale sau funcţionează pe baza unui proiect.

Intairplan face parte din WAM Holding AG şi realizează împreună proiecte aeroportuare din întreaga lume. Ei au fost parteneri în afaceri de 30 de ani şi combină serviciile de planificare şi consultanţă a aeroporturilor în cazul construcţiei de noi aeroporturi sau extinderea, renovarea aeroporturilor existente. Astfel, majoritatea proiectelor precum Donetsk (planificare executării în timpul construcţiei), Turkmenabad (Masterplan), Aeroportul Dubai (Proiect de extindere) au fost executate cu succes.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus