Trimite e-mail | Printeaza
Economie
15.01.2015

La reabilitarea drumurilor, în 2015, vor fi create cel puțin 1000 locuri noi de muncă

La reabilitarea drumurilor, în 2015, vor fi create cel puțin 1000 locuri noi de muncă

La reabilitarea drumurilor din Moldova din fonduri externe, în 2015, vor fi create cel puțin 1000 locuri noi de muncă. Reprezentanții companiilor internaționale de construcții au declarat în cadrul unei ședințe convocate de ministrul în exercițiu al Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, că deja se fac angajările.


Ședința a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, cu participarea reprezentanților companiilor internaționale Evrascon, PA&CO și OHL, a responsabililor de la Administraţia de Stat a Drumurilor, la care a fost făcută o evaluare a situației și trasate obiectivele pentru perioada următoare.
 
În cadrul discuției, Vasile Botnari a apreciat că unele companii angajează până la 93% muncitori locali. ”Aceste proiecte sunt de importanță majoră pentru țară, inclusiv sub aspect social. Tergiversarea lor este inacceptabilă, iar pentru întârzieri vor fi sancționate. Companiei PA&CO, care lucrează pe traseul Chișinău-Giurgiulești, pentru întârzieri deja îi sunt calculate penalități semnificative”, a punctat Vasile Botnari.
 
De asemenea, la solicitarea lui Vasile Botnari, companiile de construcții au acceptat să primească la practică studenți ai școlilor profesional-tehnice din Moldova, pentru a pregăti specialiști în domeniul reabilitării drumurilor. ”Este un sector al economiei unde în următorii ani vom crea mii de locuri de muncă bine plătite și avem nevoie de specialiști calificați pe care să-i putem angaja aici în țară”, a argumentat ministrul Vasile Botnari.
 
Ministrul a cerut mobilizare maximă în următoarea perioadă, astfel ca odată ce vremea va permite șantierele să fie imediat redeschise, iar lucrările să avanseze rapid. O atenție sporită, potrivit lui Vasile Botnari, urmează să fie acordată securității în trafic. ”Asigurarea siguranței pe segmentele în lucru este o cerință obligatorie. Toate șantierele trebuie să fie amenajate cu indicatoare rutiere coresponzătoare, iar pe porțiunile înguste traficul urmează să fie dirijat”, a atenționat ministrul, subliniind că acest aspect va fi monitorizat strict, iar pentru nerespectare companiile, de asemenea, vor fi sancționate.
 
Potrivit Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, reprezentanţii companiilor au anunțat că au depășit problemele de proiectare existente, au mobilizat tehnica și au dat asigurări că lucrările vor reluate în ritm sporit, astfel ca întârzierile să fie recuperate la maxim.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor a lansat, în 2014, şantieree noi de reabilitare a traseelor naţionale R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni şi R33 Hincesti-Lapusna-M1, Chişinău-Giurgiuleşti, Hîncești-Cimișlia pentru care fi valorificată o investiţie de cca 2,3 miliarde de lei din fondurile alocate anterior de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi Comisia Europeană (CE).

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus