Trimite e-mail | Printeaza
Economie
18.11.2014

Brandul „Wine of Moldova” a fost lansat şi în Asia

Brandul „Wine of Moldova” a fost lansat şi în Asia

Vinurile Moldovei continuă să cucerească pieţele externe. După Polonia, Cehia, România şi SUA, câştigă notorietate şi în China – una dintre cele mai mari pieţe de desfacere a vinurilor la nivel mondial. Între 11-13 noiembrie a.c.,  20 de vinării și-au prezintat produsele la un stand național sub egida brandului de țară Wine of Moldova la expoziţia internațională specializată „ProWine”, în Shanghai - puntea de lansare pe continentul asiatic. Prin această acțiune, Oficiul Naţional al Viei şi Vinului, cu suportul strategic al proiectului USAID CEED II,  încheie programul de lansare internaţională a brandului naţional vinicol  „Wine of Moldova” și a vinurilor, parte a programului de promovare.

Expoziția „ProWine” transformă anual orașul Shanghai într-un  „centru al universului vinurilor”. Această platformă comercială e reprezentativă pentru trendurile pe piaţa asiatică  în materie de gust, arome, dar și a strategiilor de vânzare şi promovare a vinurilor pe piața chineză. Cca 600 de expozanţi veniţi din 40 de ţări ale lumii încearcă să-i convingă pe vizitatori, majoritatea reprezentanți ai business-ului cu vinuri, să cumpere și să promoveze produsele lor.

Dumitru Munteanu, Director al ONVV: „Vinurile Moldovei s-au aflat în premieră la această expoziţie şi aceasta reprezintă un pas important pentru programul „Wine of Moldova”. Datorită publicului profesionist, specializat în domeniul vitivinicol, evenimentul semnifică pentru vinurile noastre o pistă de lansare şi pe piaţa asiatică. Participarea noastră la expoziție este un o acțiune de promovare strategică, care va aduce succese comerciale producătorilor naționali, vinurile roşii ale Moldovei, în special, bucurându-se de o popularitate și apreciere înaltă. Grație calității acestora, a tradițiilor noastre milenare și a stilului vinurilor noastre, suntem poziționați alături de elita vinicolă a Europei. Promovarea vinurilor noastre la Shanghai face parte din Programul de Marketing „Wine of Moldova”, implementat de Oficiul Naţional al Viei şi Vinului (ONVV), cu obiectivul de a diversifica și de a valoriza exporturile de vinuri moldovenești.”

Cele 20 de de vinării au încercat să atragă la standul comun distribuitori şi importatori de vinuri, experți și sommelieri internaționali, reprezentanți ai autorităţilor publice din mai multe state, dar şi reprezentanţi ai mass media. În acest scop, programul de activități al ONVV la Shanghai a cuprins 5 master class-uri cu Vinul Moldovei, conduse de Master of Wine Debra Meiburg, o renumită expertă în vinuri din Hong Kong. La degustările ghidate se vor prezenta calitățile terroir-ului vinicol al Republicii Moldova și vinurile reprezentative, din soiuri autohtone și internaționale, dar și vinuri de asamblaj și de desert.

Diana Lazăr, Vicedirectorul proiectului USAID CEED II: „Ne-am propus să avem o prezență calitativă a Wine of Moldova la acest târg internațional de vinuri din Shanghai. Astfel, au fost organizate activități consistente de PR și comunicare media: participarea a debutat cu o conferința de presă internațională, unde a fost prezentat programul „Wine of Moldova” și oferta națională de vinuri. Articolele publicate de jurnaliștii chinezi vor spori interesul pentru vinurile din Moldova, ceea ce este o oportunitate imensă pentru producătorii noștri, întrucât consumatorii chinezi procură anual cca 2,3 miliarde de sticle de vin, fiind totodată o piață care crește constant în volum și valoare în ultimii 7 ani”.

Conform estimărilor, China va deveni în 2015 cel mai mare consumator de vinuri din întreaga lume. Anul trecut Republica Moldova a exportat în China cca 1 milion de sticle de vin. Însă, odată cu implementarea constantă a unor programe de promovare complexe pe această piață, acest lucru ne-ar putea aduce creșteri de 300-400 % în următorii ani, au declarat specialiștii Oficiului Național al Viei și Vinului. Tendinţele de cumpărare sunt în continuă creştere, iar specialiştii internaţionali susțin că vinul moldovenesc are un potențial competitiv ridicat pe piaţa chineză.

Pe durata expoziţiei de la Shanghai, importante reviste internaţionale și chineze specializate au publicat articole în care au prezentat calitățile deosebite ale Vinului Moldovei, dar și a istoriei noastre vinicole. Aceste apariții au fost rezultatul vizitei de studiu recente în Republica Moldova a unei delegații din China.

Carmen Leung, jurnalist al revistei „Fine Drink”: „Vinurile moldovenești sunt foarte plăcute, cu un raport perfect dintre calitate și preț. Sugerez prietenilor mei, care au afaceri în acest domeniu, să se grăbească și să importe aceste vinuri fantastice”.

Zhang Fei, editor al revistei „La Revue du Vin de France (RVF)”: „Sunt impresionat de Moldova şi vinurile pe care le produce.  După mai mult de 20 de ani de dezvoltare independentă, echipamentul, tehnologiile, selecția de soiuri sunt foarte moderne, la același nivel înalt ca și în alte țări recunoscute drept producătoare de vin de secole. M-a surprins faptul că turismul vinicol este foarte bine dezvoltat”.

Promovarea brandului național vinicol „Wine of Moldova” la expoziţia de la Shanghai se implementează conform Cadrului de Marketing și Promovare Wine of Moldova - un document de politici implementat de ONVV, conform mandatului sectorului vitivinicol. Acest document, elaborat cu suportul proiectului USAID CEED II la sfârșitul anului trecut, include analiza și segmentarea piețelor țintă de export, identifică poziționarea de produs, mesajele de comunicare și obiectivele de marketing. În primele 8 luni ale anului 2014 Republica Moldova a exportat 3,1 mln litri de vin îmbuteliat, cu 9% mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2013, însumând 16% din totalul exporturilor.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus