Trimite e-mail | Printeaza
Economie
10.06.2014

Ministrul transporturilor și infrastructurii drumurilor a apreciat reconstrucția drumului Sărăteni-Soroca efectuată din fondurile Guvernului SUA

 Ministrul transporturilor și infrastructurii drumurilor a apreciat reconstrucția drumului Sărăteni-Soroca efectuată din fondurile Guvernului SUA

Ministrul transporturilor și infrastructurii drumurilor Vasile Botnari a efectuat astăzi o vizită pe șantierele de construcție de pe traseul Sărăteni-Soroca, pentru care Guvernul SUA a alocat peste 100 de milioane USD în cadrul Programului Compact, cu scopul de a se documenta în ce măsură lucrările de reconstrucție  a drumului vor finaliza în termenii stabiliți.

De-a lungul celor 93 de kilometri de drum ministrul Vasile Botnari a fost însoțit de Leslie McCuaig, directorul de țară al Corporației Provocările Mileniului în Republica Moldova și Valentina Badrajan, directorul Fondul Provocările Mileniului Moldova.

Ministrul Vasile Botnari a constatat că lucrările de reconstrucție a drumului derulează într-un ritm accelerat și s-a arătat mulțumit de calitatea lucrărilor executate pînă în prezent. Totodată, oficialul a specificat că aceste lucrări sunt unele din cele mai de amploare lucrări de construcție a drumurilor efectuate în ultima perioadă în Republica Moldova. „Avem încrederea că deja la finele lunii august curent, când este planificată darea în exploatare a traseului, cetăţenii moldoveni vor vedea şi vor resimţi rezultatul acestor lucrări. Prin realizarea unor asemenea proiecte investiţionale de infrastructură, susţinute de partenerii externi, în Moldova reţeaua rutieră devine din ce în ce mai bună. În scurt timp, vom vedea şi beneficiile economice şi sociale, care reies din aceste investiţii”, a spus ministrul Vasile Botnari.

Pe parcursul vizitei au fost monitorizate lucrările de construcție a intersecției denivelate Sărăteni, care prevede construcția unui pod cu o lungime de circa 61 de metri, lățimea de 13,5 metri și înălțimea de 7 metri. Această intersecție a fost construită pentru a spori securitatea traficului și a exclude numărul mare de accidente rutiere care se produceau anterior pe acest traseu. Oficialii au inspectat, de asemenea, podul nou cu cale ferată de lîngă orășelul Ghindești, construit pentru a facilita circulația rutieră în zonă, care anterior era obstrucționată din cauza spațiului limitat pentru autovehicule, în mod special anevoioasă pentru camioane. Podul cu cale ferată are o lungime de 77 de metri, lățime de 4,1 și înălțimea de 8,5 metri, și va substitui podul vechi construit la finele secolului 19.

Valentina Badrajan,directorul FPM Moldova a precizat că datorită unor lucrări adiționale de construcție a drumului solicitate de comunitățile traversate de traseul reabilitat, a fost extins contractul de executare a lucrărilor pînă la finele lunii august. Pînă atunci, vor fi finalizate lucrările de terasament, așternere a asfaltului, finalizarea construcției podurilor, construcția trotuarelor și căilor de acces în curțile locuitorilor din cele 14 sate amplasate de-a lungul drumului Sărăteni Soroca.

Porțiunea de drum Sărăteni-Soroca face parte din traseul național M2, care asigură legătura dintre Republica Moldova şi Ucraina. Lucrările de reabilitare a acestui traseu au demarat în 2012 și vor continua pînă la finele lunii august 2014. Reconstrucția și modernizarea drumului de 93 de km Sărăteni-Soroca este obiectivul proiectului Reabilitarea drumului în cadrul Programului Compact, finanțat de Guvernul SUA prin intermediul Corporației Provocările Mileniului.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus