Trimite e-mail | Printeaza
Economie
28.05.2014

MIEPO va utiliza metode noi de atragere a investițiilor și promovare a exportului în 2014

MIEPO va utiliza metode noi de atragere a investițiilor și promovare a exportului în 2014

În vederea atragerii investițiilor în țară și promovarea produselor autohtone în străinătate, MIEPO (Organizația de Atragere a Investițiilor și Promovare a exportului din Moldova) și-a propus să intensifice și să diversifice acțiunile de sporire a atractivității Republicii Moldova. În acest sens organizează și facilitează participarea antreprenorilor moldoveni la diverse expoziții, vizite de studiu, forumuri de afaceri atât în străinătate, cât și în țară, precum Forumul moldo-polon, expoziția Hanover Messe 2014, Central Europe wine roadshow și altele.
 
Despre proiectele realizate și cele preconizate de MIEPO pentru a doua jumătate a anului, s-a discutat în cadrul ședinței Consiliului de administrare a bugetului pentru implementarea Programului de Promovare a Exportului ce a avut loc la 27 mai, curent.
 
Potrivit raportului prezentat de Dona Școla, directorul general al MIEPO, pentru dezvoltarea Parcurilor Industriale, în februarie 2014, la Viena, a fost lansat proiectul pentru atragerea investitorilor străini în parcurile industriale din Republicii Moldova, în parteneriat cu Organizaţia pentru Dezvoltare Industrială a ONU (UNIDO).
 
Totodată, Parcurile Industriale vor fi promovate centralizat, pe un portal comun, fiind inițiate activități pentru elaborarea unei hărți interactive a acestora.  De asemenea au mai fost inițiate discuții privind dezvoltarea conceptului de Zone Economice Multifuncționale pentru îmbinarea avantajelor Parcurilor Industriale și  Zonelor Economice Libere.
 
Pentru promovarea vinurilor moldovenești a fost lansat brandul național al industriei vinicole, în cadrul expoziției „ProWein”, care s-a desfășurat în Germania și la care au participat 13 companii autohtone.
 
Seratele culturale organizate în perioada 13-16 mai la Londra, Berlin, Stockholm, în parteneriat cu Ministerul Culturii, Proiectul USAID CEED II, Asociația Națională pentru Turism Receptor și diasporă, la fel au reprezentat un instrument de promovare a Republicii Moldova în capitalele europene.
 
Nu în ultimul rând promovarea imaginii țării, informarea populației autohtone, dar și a consumatorilor din țările străine despre produsele din Moldova, s-a realizat și prin intermediul rețelelor de socializare. Astfel pentru a promova produsele autohtone prin intermediul diasporei, în luna aprilie, pe facebook a fost organizat concursul „ Dor de Moldova ” .
 
Pentru perioada imediat următoare MIEPO și-a propus să organizeze și să promoveze o serie de evenimente, unele în premieră pentru Moldova cum ar fi Forul oamenilor de afaceri Moldo-Italian, la Milano (25-26 mai), „Moldova Business Week 2014 ”(5-12 iunie), „Vienna Economic Talks” (10-11 iunie), Treningul„ Merchandising – metode moderne de organizare și prezentare a produselor din industria modei în unitățile comerciale” (9-13 iunie) etc.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus