Trimite e-mail | Printeaza
IT
25.02.2014

ANRCETI a publicat parametrii de calitate a serviciilor măsuraţi de furnizori în trimestrul IV al anului 2013

ANRCETI a publicat parametrii de calitate a serviciilor măsuraţi de furnizori în trimestrul IV al anului 2013

Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) a publicat pe pagina sa web oficială www.anrceti.md parametrii de calitate  a serviciilor publice de comunicaţii electronice măsuraţi în trimestrul IV al anului 2013 de către 91 de furnizori care activează pe această piaţă. Publicarea datelor respective este un element al Campaniei de informare a consumatorilor, desfăşurată anul curent de ANRCETI, şi are scopul de a-i familiariza cu nivelul de calitate a serviciilor pe care aceştia le folosesc sau intenţionează să le achiziţioneze.

Prin publicarea datelor menţionate ANRCETI doreşte să asigure transparenţa parametrilor de calitate a serviciilor publice de comunicaţii electronice, oferind astfel consumatorilor posibilitatea de a evalua furnizorii atât înainte de a achiziţiona servicii de la ei, cât şi pe parcursul derulării contractelor încheiate cu aceştia.
 
Informaţiile publicate de ANRCETI cuprind parametrii de calitate pentru şapte tipuri de servicii: telefonie fixă, acces la Internet, comunicaţii electronice furnizate prin intermediul reţelelor pe care se utilizează protocolul IP, comunicaţii electronice furnizate prin reţeaua ISDN, linii închiriate, telefonie mobilă şi serviciul de televiziune. Aceste informaţii conţin valorile parametrilor de calitate recomandate de ANRCETI pentru un tip sau altul de servicii şi valorile măsurate de furnizori. În cazul în care parametrii de calitate măsuraţi de furnizori nu se încadrează în limita valorilor recomandate, ANRCETI intervine, conform competenţelor sale, în scopul rezolvării acestor probleme.

Parametrii de calitate a serviciilor se referă, în principal, la termenele de conectare la reţea şi de începere a furnizării serviciului respectiv, viteza de transfer al datelor, termenele de remediere a deranjamentelor tehnice în reţea, frecvenţa reclamaţiilor parvenite de la consumatori şi termenele de soluţionare a acestor reclamaţii etc.

ANRCETI a stabilit valorile parametrilor de calitate a serviciilor menţionate mai sus prin Hotărârea Consiliului său de Administraţie nr.278 din 17.11.2009. Conform acestei hotărâri,  furnizorii au obligaţia să măsoare trimestrial parametrii respectivi, să prezinte ANRCETI datele despre valorile acestor parametri şi ulterior să le publice pe paginile proprii de Internet.

Datele despre nivelul de calitate a serviciilor publice de comunicaţii electronice în trimestrul I al anului 2014 vor fi publicate pe site – ul oficial al ANRCETI în aprilie 2014, anunță Serviciul de presă al ANRCETI.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus