Trimite e-mail | Printeaza
IT
15.01.2014

Circa 600 de persoane interesate au apelat în anul 2013 la ajutorul ANRCETI

Circa 600 de persoane interesate au apelat în anul 2013 la ajutorul ANRCETI

Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) a examinat şi a dat răspunsuri la 594 de adresări ale persoanelor fizice şi juridice care au apelat la ajutorul acesteia în anul 2013, arată un raport privind solicitările de informaţii de interes public şi petiţiile adresate ANRCETI în anul trecut. În 2013, numărul adresărilor la ANRCETI a crescut cu 3,6%  faţă de cel înregistrat în anul 2012 (573).

În perioada de raport, ANRCETI a răspuns la 242 de solicitări de acces la informaţie, 169 cereri privind primirea consultaţiilor pe marginea unor probleme de ordin tehnic, juridic şi economic, 172 de petiţii şi 11 adresări înaintate în cadrul audienţelor şi prin intermediul telefonului „verde” al ANRCETI - 080080080. În majoritatea cazurilor, specialiştii ANRCETI au dat solicitanţilor explicaţii şi recomandări cu privire la modul de rezolvare a problemelor cu care s-au confruntat aceştia, le-au oferit informaţii utile şi sfaturi pentru o mai bună înţelegere a serviciilor şi ofertelor de pe piaţa comunicaţiilor electronice.

Din cele 172 de petiţii înregistrate în anul 2013, 122 - au fost adresate direct ANRCETI, iar 50 – prin intermediul altor instituţii de stat. 105 petiţii au parvenit de la utilizatorii finali ai serviciilor de comunicaţii electronice şi 67 – de la furnizorii acestor servicii. Cele mai multe petiţii au parvenit de la utilizatorii finali şi furnizorii serviciilor de telefonie mobilă (28), de televiziune contra cost (24), serviciilor de interconectare şi acces la infrastructură (23), de portare a numerelor (21) şi ai serviciilor de telefonie fixă (19).

Analiza aspectelor reclamate în petiţii arată că, în cele mai multe cazuri, semnatarii acestora au înaintat pretenţii faţă de încălcarea de către furnizori a clauzelor contractuale şi acordurilor de interconectare (66 petiţii), de corectitudinea datelor înscrise în facturi (34 petiţii), calitatea nesatisfăcătoare a serviciilor prestate (25 petiţii), de acţiunile abuzive, admise de unii furnizori, în procesul implementării portabilităţii numerelor (21 petiţii), de sistarea furnizării serviciilor şi restricţionarea accesului la reţea (19 petiţii).

Ca şi în anii precedenţi, cele mai multe reclamaţii au parvenit de la utilizatorii de servicii deserviţi de cei mai mari furnizori de comunicaţii electronice - SA „Moldtelecom” (70 petiţii), SA „Moldcell” (26 petiţii), SA „Orange Moldova” (14 petiţii), ÎM „Sun Communications” SRL (10 petiţii).

În urma investigaţiilor ANRCETI a constatat că din totalul de 172 petiţii 33 - sunt fondate, iar faptele expuse în 76 de petiţii nu s-au adeverit, acestea fiind calificate drept neîntemeiate. În celelalte cazuri, semnatarii a 40 de petiţii au primit explicaţiile de rigoare, 4 petiţii au fost remise după competenţă, 8 - se află în curs de examinare, iar 11 petiţii au fost respinse pe motiv că nu corespund cerinţelor legislaţiei în vigoare.

Raportul precizează că majoritatea petiţiilor întemeiate au fost rezolvate în favoarea utilizatorilor finali care au apelat la ajutorul ANRCETI, iar în restul cazurilor autoritatea de reglementare a propus reclamanţilor soluţii de alternativă pentru depăşirea situaţiilor create. Această abordare a facilitat procesul de rezolvare a problemelor semnalate de petiţionari.

Conform legislaţiei în vigoare, ANRCETI examinează petiţiile persoanelor fizice şi juridice în limitele competenţei sale. În cazul în care reclamantul nu a primit, în termenele stabilite de lege, răspuns la petiţia sa adresată furnizorului serviciilor de comunicaţii electronice sau dacă nu-i satisfăcut de măsurile întreprinse de acesta, el este în drept să se adreseze la ANRCETI sau în instanţa de judecată, anunță Serviciul de presă al ANRCETI.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus