Trimite e-mail | Printeaza
Economie
16.12.2013

Republica Moldova și România au creat un grup comun pentru investiții din fonduri europene

Republica Moldova și România au creat un grup comun pentru investiții din fonduri europene

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, și omologul său din Guvernul României, Ramona Mănescu, au stabilit astăzi, în cadrul unei întrevederi avute la Chișinău, să intensifice cooperarea bilaterală pentru a crește gradul de asimilare a fondurilor europene în domeniul infrastructurii de transport. 

Cei doi miniștri au decis, în cadrul întrevederii de azi, instituirea grupurilor de experţi pe toate modurile de transport, care vor identifica proiectele investiţionale prioritare. Acestea vor fi ulterior promovate pentru finanţare instituţiilor financiare europene. În discuţiile cu ministrul român al Transporturilor, Vasile Botnari a evidenţiat  necesitatea de a avansa pe proiectele strategice de infrastructură, pentru realizarea cărora este posibilă atragerea de fonduri europene.  Astfel, a fost reconfirmată necesitatea strategică de a construi două poduri rutiere peste râul Prut - în dreptul localităţilor Cantemir şi Ungheni.

De asemenea, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor a transmis părții române datele necesare pentru stabilirea cu exactitate a traseului autostrăzii Târgu Mureș – Iași – Ungheni  și construcția unui nou pod peste râul Prut la Ungheni, astfel încât autostrada să se conecteze cu drumul național R1 Chişinău – Ungheni – Sculeni - frontiera cu România.

În ceea ce privește modernizarea căii ferate, inclusiv construcţia segmentului cu ecartament european Ungheni–Chișinău, ministrul Vasile Botnari a prezentat proiectele pe termen scurt și mediu: „Avem în plan realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construcţia segmentului cu ecartament european şi a unui centru logistic multifuncţional la Chişinău.

În baza studiului, în perspectivă, vom încerca să accesăm fonduri europene, deoarece este o investiţie majoră. Pentru perioadă scurtă însă optăm pentru construcţia unui segment de 10 km de cale ferată largă către gara Nicolina din Iaşi, fapt ce va permite efectuarea curselor de pasageri fără schimbarea roţilor şi reducerea duratei călătoriei”.

În cadrul întrevederii, au fost discutate oportunitățile de colaborare privind proiectele investiţionale comune în domeniul navigaţiei fluviale, inclusiv privind redarea navigabilităţii râului Prut,  precum și armonizarea legislaţiei în transporturi, informează Serviciul de presă al MTID.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus