Trimite e-mail | Printeaza
Economie
06.12.2013

În Aeroportul Chişinău a avut loc prezentarea machetei „Aeroportul zilei de mîine”

În Aeroportul Chişinău a avut loc prezentarea machetei „Aeroportul zilei de mîine”

Prezentarea machetei „Aeroportul zilei de mîine” a avut loc la 5 decembrie, în incinta Aeroportului Internaţional Chişinău. Macheta a fost prezentată tuturor reprezentanţilor companiilor aeriene, partenerilor principali şi reprezentanţilor mass-media. Plasarea machetei în Sala de plecări a aerogării va da posibilitatea tuturor pasagerilor şi persoanelor care îi însoţesc să se familiarizeze cu „Aeroportul zilei de mîine”.

Macheta Aeroportului viitorului este o prezentare a strategiei complexe de dezvoltare a Aeroportului Chişinău, care include etapele consecutive privind investiţiile efectuate de către S.R.L. „AVIA INVEST” în evoluţia infrastructurii aeroportului. Toate planurile de transformare sunt dictate de către situaţia de dezvoltare dinamică pe piaţa serviciilor aeronautice, care vor fi realizate cu ajutorul celor mai noi tehnologii în domeniul transportului aerian.

Macheta nominalizată a fost efectuată la o scară de 1:200, cu un nivel înalt de prelucrare a detaliilor, aceasta ilustrînd atît infrastructura curentă, cît şi perspectiva de dezvoltare a acesteia pentru următorii 20 ani, prezentată anterior de către Tatiana Semenova, Vicepreşedintele pentru strategie şi dezvoltare a Aeroportului din Habarovsk, în cadrul conferinţei de presă care a avut loc în luna noiembrie.

Este important de menţionat că ideile prezentate pe machetă sunt rezultatul colaborării fructuoase dintre specialiştii Avia Invest şi astfel de companii străine de proiectare şi consultanţă ca Airport Consulting Vienna (Austria), Hochtief AirPort GmbH (Germania), Arhiconi Grup SRL ( Moldova), Ramboll (Danemarca), Urbanproiect (Moldova).

Pe reproducerea Aeroportului zilei de mîine, de la înălţimea zborului de pasăre, pot fi uşor desluşite contururile şi forma terminalului de pasageri actual, Sălii VIP, şi Sălii Delegaţiilor Oficiale, clădiri MoldATSA şi turnului, modelele de dimensiune ale aeronavelor, precum şi complexul de relief cu variaţie de înălţimi.

Totodată, macheta include clădirile şi facilităţile Aeroportului care în anii următori vor schimba esenţial imaginea Aeroportului Internaţional Chişinău, printre care un terminal modern nou cu burdufurile de imbarcare/debarcare pasageri, un peron renovat şi extins cu locuri de parcare pentru aeronave, parcări auto supraetajate, o reţea dezvoltată de drumuri de acces etc. Proiectul de reconstrucţie, de asemenea, prevede modernizarea zonei operaţionale a aeroportului (pista de decolare-aterizare, pistele de rulare, peronul), precum şi alte obiecte cu destinaţie tehnică şi de serviciu. Aeroportul renovat va fi dotat cu cel mai modern echipament şi va corespunde tuturor cerinţelor şi standardelor internaţionale.

De asemenea, pe machetă este ilustrată extinderea terminalului existent în partea de est, vest şi sud. Proiectul de extindere a terminalului existent este preconizat pentru a deveni realitate în 2015. Acest fapt va contribui la creşterea capacităţii de trecere de pasageri în terminal pînă la 750 pasageri/oră (actualmente sunt procesaţi 420 pasageri/oră).

A doua etapă de dezvoltare a Aeroportului va include construcţia unui terminal nou cu burdufuri de îmbarcare/debarcare pasageri, cu o capacitate de trecere de 600 pasageri/oră, suprafaţă de 20 000 m² şi operarea acestuia în comun cu terminalul existent. În continuare, va urma extinderea noului terminal cu 12000 m² şi mărirea capacităţii de trecere a acestuia pînă la 1600 pasageri/oră, în special datorită implementării noilor tehnologii de deservire a pasagerilor. Astfel, noul terminal modern care va avea o suprafaţă de 32000 m² şi va fi echipat cu burdufuri de îmbarcare/debarcare pasageri, este prezentat într-un mod impresionant pe machetă. În ceea ce priveşte realizarea arhitecturală a Complexului Aerogării nou, aceasta cuprinde o combinaţie organică a unor idei originale, tendinţe avansate, tehnologii noi şi elemente arhitecturale naţionale. Toate acestea corespund cerinţelor riguroase de asigurare a siguranţei zborurilor şi presupun un nivel înalt de deservire a pasagerilor.

Admirarea machetei este mai plăcută ochiului pe timp de seară, deşi datorită iluminării interioare, toate clădirile se privesc frumos.

Realizarea întregului proiect de concesionare a Aeroportului prevede investiţii în mărime de 244 milioane euro cel puţin, sumă care depăşeşte cu 14 milioane euro, minimum, volumul programului de investiţii, propus în cadrul caietului de sarcini privind concesiunea activelor Aeroportului Chişinău.

Paralel cu executarea tuturor etapelor de reconstrucţie şi modernizare a Aeroportului, S.R.L. „AVIA INVEST” continuă să promoveze activ Aeroportul Chişinău, atît în cadrul negocierilor directe cu companiile aeriene cu potenţial, cît şi în cadrul atelierelor de lucru specializate internaţionale, forumurilor şi conferinţelor.

În aceeaşi ordine de idei, în cadrul negocierilor cu alte aeroporturi şi operatori aerieni, eforturile maxime sunt depuse în ceea ce priveşte atragerea atenţiei la subiectul ce ţine de aderenţa Republicii Moldova la Spaţiul Aerian Unic European, rezilierea acordurilor bilaterale, liberalizarea pieţii aeronautice. Datorita politicii atractive de stimulare a companiilor aeriene a Aeroportului Internaţional Chişinău, promovate activ de către AVIA INVEST, a fost posibilă atragerea a astfel de operatori noi ca Wizz Air şi flydubai, precum şi s-a contribuit la lansarea rutelor noi, operate de către Carpatair şi Meridiana Fly. Negocieri active au luat amploare şi a fost deja semnat un acord bilateral cu Aeroportul Manas din Kîrgîzstan. Memorandumul presupune o colaborare reciprocă de schimb al experienţei şi căutarea în comun a operatorilor aerieni cu scopul dezvoltării traficului de tranzit al pasagerilor cu destinaţii europene prin Chişinău.

Sarcina principală a concesiunii este, în continuare, creşterea traficului de pasageri prin Aeroportul Chişinău datorită tranzitului de pasageri din Extremul Orient, Siberia, Ural, Asia – în ţările Uniunii Europene. Potrivit prognozelor concesionarilor, bazate pe opiniile experţilor străini, fluxul de pasageri al Aeroportului Chişinău, către anul 2025, va atinge cifra de 3 milioane pasageri pe an, cărora concesionarul le va oferi infrastructura necesară şi o deservire corespunzătoare standardelor internaţionale, potrivit unui comunicat al companiei.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus