Trimite e-mail | Printeaza
Economie
20.11.2013

Valeriu Lazăr: Fiind la intersecţia căilor de comerţ dintre Vest şi Est, trebuie să ne valorificăm potenţialul economic şi comercial printr-o infrastructură de transport competitivă la nivel regional

Valeriu Lazăr: Fiind la intersecţia căilor de comerţ dintre Vest şi Est, trebuie să ne valorificăm potenţialul economic şi comercial printr-o infrastructură de transport competitivă la nivel regional

Acestea sunt declarațiile viceprim-ministrului, ministrului Economiei, Valeriu Lazăr, făcute la reuniunea Consiliului pentru transportul feroviar al CSI, desfășurate astăzi, la Chișinău.  Evenimentul a întrunit reprezentanții autorităților naționale de transport feroviar din țările CSI, precum şi delegaţiile căilor ferate cu statutul special de asociaţi şi observatori din Georgia, Estonia, Letonia, Lituania, Finlanda, Bulgaria şi Iran, Confederaţia Internaţională a Sindicatelor Feroviarilor şi Constructorilor Feroviari. De asemnea, la sesiunile Consiliului participă delegaţia Uniunii Internaţionale a Căilor Ferate (UIC), condusă de directorul general, Jean-Pierre Loubinoux.
 
La deschiderea sesiunii, Valeriu Lazăr a salutat prezența în țara noastră a delegațiilor autorităților de transport feroviar, menționând importanța acestui sector pentru dezvoltarea relațiilor comerciale. În context, ministrul Economiei a spus că imperativul și provocarea cea mai mare pentru țara noastră, dar și alte state din regiune, rămâne a fi sporirea competitivității sistemului de transport, deoarece de calitatea acestuia depinde succesul antreprenorilor.
 
”O economie competitivă depinde de calitatea infrastructurii de transport. De aceea, fiind la intersecția căilor de comerț dintre Vest și Est, trebuie să ne valorificăm potențialul economic și comercial printr-o infrastructură de transport competitivă la nivel regional”, a subliniat ministrul.
 
Potrivit lui Valeriu Lazăr, Republica Moldova parcurge o etapă de modernizare a infrastructurii de transport feroviar. În acest sens, Guvernul a aprobat în luna septembrie, curent, Strategia transporturi și logistică pentru perioada 2013-2022. Conform Strategiei investiţiile în infrastructură vor fi direcţionate pentru reabilitarea reţelei de cale ferată, modernizarea parcului de vagoane şi locomotive ale Căilor Ferate.
 
Conform agendei de lucru, timp de două zile, pe 19-20 noiembrie, Consiliul va examina rezultatele activităţii căilor ferate pentru nouă luni ale anului 2013, realizarea Acordului privind sistemul unificat de dirijare și utilizare a parcului de vagoane marfare, politica tarifară a căilor ferate pentru transportarea mărfurilor în traficul internaţional pentru anul 2014, aducerea vagoanelor pentru transportarea mărfurilor periculoase în concordanţă cu exigenţele SMGS-ului, activităţile Direcţiei executive ale Consiliului şi ale Centrului Informativ de Calcul al administraţiilor feroviare pentru transportul feroviar pentru anul 2014, distribuirea insignei “Feroviarul de onoare” pe anul 2014, decorarea feroviarilor din domeniul statisticii cu diploma de onoare a Consiliului pentru transportul feroviar, agenda, locul şi data desfăşurării urmatoarei celei de-a 60-a reuniuni a Consiliului pentru transportul feroviar.
 
Potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei, Consiliul pentru transportul feroviar a fost creat în baza Acordului cu privire la funcţionarea organelor de coordonare a transportului feroviar din ţările CSI, semnat la Minsk, Bielarusi, în data de  14 februarie 1992 de către şefii de guverne ai statelor CSI. În decursul a douăzeci şi unu de ani Consiliul pentru transportul feroviar reuneşte administraţiile de căi ferate din ţările CSI, Georgia, Estonia, Letonia, Lituania, Bulgaria şi Finlanda. Anterior Consiliul pentru transportul feroviar şi-a mai desfăşurat la Chisinau lucrările a trei reuniuni: în noiembrie 1992, aprilie 1996 şi  februarie 2002.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus