Trimite e-mail | Printeaza
Economie
01.08.2013

Cetăţenii şi agenţii economici vor putea obţine un spectru larg de informaţii despre procedurile vamale mai simplu şi rapid

Cetăţenii şi agenţii economici vor putea obţine un spectru larg de informaţii despre procedurile vamale mai simplu şi rapid

Începând cu astăzi, 1 august a.c. cetăţenii şi agenţii economici vor putea obţine un spectru larg de informaţii despre procedurile vamale mai simplu şi rapid. Aceasta se datorează lansării de către Serviciul Vamal a Centrului Unic de Apel (Call Center), prin care vor putea fi solicitate informaţii despre regulile vamale şi semnalate cazuri de fraudă sau de corupţie.

Serviciul Vamal lărgeşte posibilităţile de informare pentru călătorii şi comunitatea de afaceri prin lansarea Centrului de Apel (Call Center) cu numărul unic de telefon + (373) 574 111.

Call Center al Serviciului Vamal este dotat cu două linii: 1) linia anticorupţie şi 2) linia de informare.

Linia de informare vine în sprijinul tuturor cetăţenilor care îşi planifică o călătorie de peste hotare, sau celor aflaţi în străinătate care vizitează Republica Moldova şi sunt interesaţi de condiţiile de trecere a mărfurilor peste frontiera. Este îmbucurător faptul, că numărul cetăţenilor care se documentează din timp privind regulile vamale este în continuă creştere, ori cu cît mai bine vor cunoaşte cetăţenii drepturile şi responsabilităţile sale, cu atît mai puţine întrebări vor apărea nemijlocit la momentul trecerii frontierei şi traficul va fi fluidizat la maxim. În acest context, în dorinţa de fi cît mai aproape de cetăţeni, Serviciul Vamal vine în intimpinarea lor şi propune modalităţi mai simple de comunicare şi de acces la informaţii de interes public.

Operatorii Call Center vor furniza solicitanţilor informaţii privind regulile de introducere şi scoatere de pe teritoriul Republicii Moldova a mărfurilor și mijloacelor de transport de către persoane fizice şi juridice.

Lista datelor care vor putea fi oferite de către operatorii Call Center cuprinde procedura de declarare a mărfurilor și mijloacelor de transport, condiţiile de acordare a scutirilor de impozite pentru bunurile introduse de persoane fizice în scopuri personale, regulile de declarare a valutei, restricțiile la introducerea mijloacelor de transport și alte probleme de interes din domeniul vamal.

Operatorii Call Center vor oferi consultații privind utilizarea bazelor de date on-line care sunt disponibile pe pagina web a Serviciului Vamal, precum Tariful Vamal Integrat (TARIM), proceduri simplificate, formulare on-line, sistemul de monitorizare video etc. În plus, operatorii vor oferi consultanţă pentru a ajuta cetățenilor să acceseze acte normative relevante, sau date de contact și programul de lucru al posturilor vamale.

Linia de informare a Call Center va avea program de luni pînă vineri, între orele 08.00 - 17.00, cînd operatorii vor răspunde direct solicitanților inclusiv în limba rusă și engleză.

În premieră, cetățenii vor putea comunica cu Serviciul Vamal prin intermediul Skype ca un mod rapid și gratuit de comunicare prin Internet.

În afara programului, solicitările de informații vor putea fi înregistrate prin intermediului robotului sau expediate la adresa electronică email: callcenter@customs.gov.md Operatorii vor prelua toate mesajele și vor contacta solicitantul în cel mai scurt timp, cu condiţia ca apelantul să-şi lase pe înregistrare numele şi numărul de telefon, pe lângă întrebarea la care caută un răspuns.

Serviciul Vamal va analiza toate apelurile pentru a identifica întrebările frecvente apărute de la cetăţeni şi le va centraliza într-o bază, care va fi actualizată în continuu pe pagina web.

Call Center va prelua și gestionarea liniei anticorupție a Serviciului Vamal, care va funcționa și în continuare în regim non-stop și unde vor putea fi semnalate orice situații de conflict, corupție, fraude, inclusiv probleme urgente care nu suportă amânare. Operatorii liniei anti-corupție vor avea două responsabilităţi principale: prima se referă la înregistrarea fiecărui apel, cu păstrarea confidialității, și totodată, ei vor raporta imediat aceste informații conducerii Serviciului Vamal pentru luare de deciziilor corespunzătoare.

Call Center va putea fi apelat la tarif ordinar de la telefonul fix sau mobil din orice localitate a Republicii Moldova și din străinătate. Toate informaţii despre Call Center pot fi găsite pe pagina web a Serviciului Vamal www.customs.gov.md și pe pagina facebook.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus