Trimite e-mail | Printeaza
Economie
27.03.2013

În anul curent, prin Portul ”Giurgiulești” se preconizează o creștere considerabilă a volumului de tranzit

În anul curent, prin Portul ”Giurgiulești” se preconizează o creștere considerabilă a volumului de tranzit

Portul Internațional Liber ”Giurgiulești” a înregistrat în anul 2012 o activitate dinamică și planifică, până la finele anului 2013, o dublare a capacității serviciului de transport între terminalele Giurgiuleşti şi Constanţa Sud, conform raportului de monitorizare al Ministerului Economiei.
 
Portul Internațional Giurgiulești în afară de statutul său de Zonă Economică Liberă (ZEL), este, în acelați timp, și un centru logistic cu terminal petrolier, containere și terminale de mărfuri generale, precum și terminale de cereale și ulei vegetal. Astfel, prin intermediul Portului, pe parcursul lunilor ianuarie – decembrie 2012 au fost efectuate operațiuni comerciale angro în valoare de cca. 1,6 mld. lei, menținându-se la nivelul anului 2011.
 
Conform raportului, la finele anului 2012 rezidenţii au achitat diverse impozite şi taxe în sumă de 219,7 mil. lei sau cu 31,7% mai mult decât în anul 2011, inclusiv 132,2 mil. lei accize, 7,0 mil. lei pentru proceduri vamale, 69,2 mil. lei TVA şi 4,9 mil. lei defalcări în fondul de asigurări sociale.
 
Un salt important în activitatea Portului este dublarea capacitaţii serviciului feeder stabilit pe ruta Giurgiulești – terminalul de containere Constanța Sud, de operatorul portului ÎCS „Danube Logistics” SRL. În vederea gestionării acestui volum de operațiuni comerciale, operatorul a angajat o navă mai mare, cu o capacitate totală de 80 TEU (Twenty Foot Equivalent Unit – măsură care defineşte capacitatea de transport a unei nave de transport containerizat, ce face referire la dimensiunile unui container de 20ft). Având în vedere faptul că nava poate efectua săptămânal 2 rute, capacitatea totală a feederului ar putea atinge 160 TEU săptămânal.
 
De asemenea, datorită promovării serviciului de logistică intermodală a containerelor, traficul acestora în/din Moldova va fi treptat redirecționat din porturile din Ucraina spre direcția Constanța – Giurgiulești. În afară de tarifele favorabile, serviciul Constanța – Giurgiulești permite transportarea directă a containerelor în Republica Moldova prin intermediul apelor internaționale, evitând astfel formalitățile împovărătoare de tranzit prin țările vecine.
 
Potrivit operatorului, în anul curent, prin Portul ”Giurgiulești” se preconizează o creștere considerabilă a volumului de tranzit. Datorită colaborării cu ÎS „Calea Ferată din Moldova”,  clienții vor putea beneficia de prețuri competitive de transportare a containerelor pe calea feroviară din Giurgiulești în Ucraina, sudul Poloniei, Belarus și țările Baltice.
 
Volumul total al investiţiilor în Proiectul Investițional Portul Liber Internaţional ”Giurgiulești” pentru întreaga perioadă de activitate a acestuia, conform situaţiei la 1 ianuarie 2013, a constituit 57,8 mil. dolari SUA, dintre care în anul 2012 au fost investite cca. 2,7 mil. dolari SUA. Investitorul General, ÎCS "Danube Logistics" SRL, a investit 46,5 mil. dolari SUA, iar S.C. "Trans Cargo Terminal" SRL, care a efectuat construcţia şi exploatarea terminalului cerealier 7,3 mil. dolari SUA. În afară de aceasta, menţionăm că se realizează noi proiecte investiţionale ale companiilor ÎCS "TRANS BULK LOGISTICS" SRL (2,8 mil. dolari SUA), "DUNAV-TIR" SRL (0,4 mil. dolari SUA), ÎCS "Happy House" SRL (0,7 mil. dolari SUA) şi "Iunasistem" SRL (cca. 0,1 mil. dolari SUA).

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus