Trimite e-mail | Printeaza
Economie
18.12.2012

Strategia în domeniul protecţiei consumatorilor pentru anii 2013-2020 a fost definitivată

Strategia în domeniul protecţiei consumatorilor pentru anii 2013-2020 a fost definitivată

Ministerul Economiei şi Grupul de lucru creat de reprezentanţii autorităţilor, instituţiilor  şi asociaţiilor obşteşti au supus dezbaterilor Strategia în domeniul protecţiei consumatorilor pentru anii 2013-2020. În rezultat au fost colectate peste 70 propuneri şi obiecţii, majoritatea fiind acceptate de autorii Strategiei - Ministerul Economiei.
 
Conform prezentării efectuate, Strategia 2013-2020 are drept scop armonizarea principiilor şi obiectivelor în domeniul protecţiei consumatorilor cu cele aplicate în Uniunea Europeană. Proiectul documentului strategic vine să propună soluţii pentru rezolvarea problemelor identificate prin  analiză  situaţiei curente. Principalele dintre acestea sunt: nivelul înalt de prejudiciu economic din tranzacţii cu consumatorii, recuperarea ineficientă a prejudiciului, nivel nesatisfăcător de inofensivitate a produselor, ş.a.
 
Prevederile de bază ale proiectului au obiectivul de a scădea riscul apariţiei produselor periculoase pe piaţă, de a implementa bunele practici de supraveghere a pieţei,   facilitarea procesului de recepţionare şi examinare a petiţiilor de către autorităţi abilitate în domeniu, eficientizarea raporturilor contractuale dar şi a comunicării între autorităţile publice şi consumatori în baza tehnologiilor informaţionale, consolidarea capacităţilor instituţionale privind revendicare a drepturilor şi de recuperare a prejudiciilor în sistemul judiciar şi extrajudiciar, ş.a.
 
Un capitol aparte al proiectul constituie programele de educare şi informare a consumatorilor despre  drepturile sale precum şi a mediului de afaceri privind  cerinţele aplicabile, regulile de comerţ şi de plasare pe piaţă a produselor şi serviciilor.
 
Principala deosebire a noii Strategii  este majorarea  capacităţile decizionale a  consumatorului, astfel ca acesta să devină un factor important în dezvoltarea economică.
 
Pentru realizarea obiectivelor a fost elaborat şi Planul de acţiuni privind implementarea Strategiei Naţionale în domeniul protecţiei consumatorilor pentru anii 2013-2020. Planul este structurat astfel ca acţiunile să fie divizate pentru fiecare obiectiv, iar rezultatul scontat să fie măsurabil, se arată într-un comunicat al Ministerului Economiei.
 
Textul integral al Strategiei în domeniul protecţiei consumatorilor pentru anii 2013-2020 poate fi găsit accesînd linkul http://particip.gov.md/proiectview.php?l=ro&idd=637

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus