Trimite e-mail | Printeaza
Economie
23.07.2012

Primul tren modernizat în România va fi pus în circulaţie în zilele următoare pe cursa Bender-Ocniţa

Primul tren modernizat în România va fi pus în circulaţie în zilele următoare pe cursa Bender-Ocniţa

Duminică, 22 iulie 2012, jurnaliştii şi bloggerii au avut ocazia să facă o cursă specială cu primul tren modernizat pe direcţia Chişinău-Ungheni. Călătoria a fost organizată de Calea Ferată din Moldova în contextul procedurilor de testare a locomotivei. La eveniment a participat şi Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Anatol Şalaru.

În acest context, Ministrul Anatol Şalaru s-a arătat mulţumit că în rezultatul renovării primului tren european s-a reuşit reducerea cheltuielilor de consum şi jumatate din timpul total petrecut în tren pe direcţia Bender-Ocniţa. De asemenea, Ministrul a menţionat că în prezent sunt purtate negocieri cu BERD şi BEI, înb scopul renovării în total 14 trenuri vechi care vor circula pe căile ferate din Moldova.

Cu noul tren modernizat, călătorii vor  ajunge la Ocniţa în 5 ore şi jumătate. Anterior, trenurile vechi efectuau aceeaşi cursă în 8 ore şi jumătate. Directorul general al CFM, Vitalie Strună, a declarat că pe ruta Bender – Ocniţa,  trenul va staţiona doar în centrele raionale pentru a dezvolta o viteză mai mare şi a ajunge mai rapid la destinaţie.

Primul tren modernizat a fost reutilat România în 63 de zile. Acesta a fost adus în Republica Moldova la 5 iunie 2012. Până în prezent, locomotiva cu 3 vagoane a fost supusă unor proceduri de testări tehnice în cadrul cărora specialiștii de la  CFM au fost instruiți asupra detaliilor tehnice de exploatare.

Noua garnitură dispune de 267 de locuri, trei clase sociale și este dota cu scaune confortabile, aer condiţionat, toalete igienizate, geamuri termopan, acces la internet, televizoare, uşi automate şi un sistem care îi va informa pe călători despre opririle care urmează.

Reprezentanţii CFM au precizat că noul tren va fi pus în circulaţie în zilele următoare din considerentul că sunt efectuate ultimele lucrări privind coordonarea graficului de mişcare a trenurilor. În rezultatul elaborării acestui grafic, reprezentanţii CFM îşi propun interconectarea cursei respective cu cursele internaţionale. Costul biletelor de la Bender până la Ocniţa vor constitui 55, 90, 110 lei, în funcţie de clasa aleasă, anunță un comunicat al CFM.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus