Link direct catre: https://www.interlic.mdhttp://www.interlic.md/2012-06-20/traficul-trenurilor-de-marfuri-shi-pasageri-de-pe-tronsonul-de-cale-ferata-cahul-giurgiuleshti-tempo-25404.html
Data: Jun 20, 2012 (11:51)

Traficul trenurilor de mărfuri şi pasageri de pe tronsonul de cale ferată Cahul – Giurgiuleşti temporar sistat

Traficul trenurilor de mărfuri şi pasageri de pe tronsonul de cale ferată Cahul – Giurgiuleşti va fi temporar sistat, pe motiv că pune în pericol circulaţia pasagerilor şi garniturilor de tren pe acest segment de cale ferată. 

În procesul reviziei periodice pe sectorul tronsonului Cahul – Giurgiuleşti s-a depistat o alunecare a terasamentului căii la km 93 PC 3, cauzată de ploile abundente din ultima perioadă. În urma examinării locului surpării s-au constatat următoarele: alunecări de terasament pe o porţiune de 10 – 12 m, la o distanţă de 1,80 m dintre traversă şi râul Prut, adâncimea surpării fiind de 6 m adâncime. „Este cea mai mică distanţă dintre linia de cale ferată şi râul Prut. Cu alte cuvinte, există riscul ca traversele căii ferate să cadă la propriu în apă” a declarat Vitalie Struna, directorul general al direcţiei „Calea Ferată din Moldova”. 

Conform prevederilor art.7 p.5 Codul transportului feroviar RM nr.309 – XV din 17. 07. 2003 este necesară suspendarea temporară a activităţii sectorului de cale ferată Cahul – Giurgiuleşti, până la înlăturarea defectelor depistate. Pentru a restabili şi a duce bun sfârşit reparaţia acestui tronson de cale ferată este nevoie de circa 350 milioane de lei. Cu această ocazie, direcţia „Calea Ferată din Moldova” a înaintat către Guvern o notă informativă cu scopul de a fi creată o comisie de lucru, în componenţa căreia să fie numiţi specialişti în domeniu, pentru examinarea şi studierea situaţiei la km 93 PC 3. Calea Ferată este dotată cu utilaj tehnic şi dispune de personal calificat pentru începerea reparaţiei tronsonului de cale ferată Cahul – Giurgiuleşti.