Link direct catre: https://www.interlic.mdhttp://www.interlic.md/2011-11-17/prima-nava-maritima-de-transport-marfuri-va-sosi-in-portul-internatzional-liber-giurgiuleshti-la-28--22944.html
Data: Nov 17, 2011 (22:28)

Prima navă maritimă de transport mărfuri va sosi în Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti la 28 noiembrie

Potrivit serviciului de presă a Ministerului Economiei, în cadrul unei unei vizite de lucru a vicepremierului Valeriu Lazăr, efectuată marţi la Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti, Thomas Moser, preşedintele consiliului de administrare Danube Logistics, operatorul portului, a informat că aşteaptă, la 28 noiembrie curent, sosirea la Giurgiuleşti a primei nave de transportare a mărfurilor generale, inclusiv containere, închiriată de companie. Aceasta va circula săptămânal către Marport, Istanbul, Turcia, urmând să ofere servicii rezidenţilor Portului Giurgiuleşti, dar şi exportatorilor şi importatorilor care operează în Moldova. Thomas Moser şi-a exprimat încrederea că relaţiile comerciale moldo-turce sunt suficient de intense ca această rută să fie eficientă, oferind, totodată, şi deschidere pentru operaţiuni de transport maritim la distanţă lungă prin portul turcesc.

”În anul 2010 prin port au fost transbordate 375 mii tone pe an şi ne aşteptăm ca această cifră să sporească considerabil în anii ulteriori. Succesele noastre sunt şi ale Ministerului Economiei, care a susţinut la toate etapele construcţia Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti”, a declarat Thomas Moser.

Thomas Moser a informat asupra negocierilor cu noi rezidenţi potenţiali, care intenţionează să-şi deschidă producţii în zona industrială din PILG, beneficiind de costuri reduse la transportul maritim al materiei prime şi a producţiei finite exportate. Printre problemele cu care se confruntă administraţia portului au fost menţionate tarifele diferenţiate, dezavantajate practicate de Calea Ferată a Moldovei pentru transportul de mărfuri în PILG, lipsa procedurilor vamale specifice pentru mărfurile transportate în containere şi asigurarea de către instituţiile responsabile a condiţiilor navigabile pe Prut. O altă problemă se referă la transmiterea terenului suplimentar alocat iniţial, aflate în proprietate privată, necesare pentru extinderea zonei de producţie în Portul Internaţional Giurgiuleşti.

Valeriu Lazăr a declarat că Portul Internaţional de la Giurgiuleşti este un centru de dezvoltare regională, atât în domeniul infrastructurii, cât şi motor de creare a locurilor de muncă pentru populaţia din zonă. ”Salutăm venirea la Giurgiuleşti a companiilor cu producţie ce implică manufactură, zona având o populaţie de circa 100 de mii oameni în raza de 25 de kilometri de la Port. Aici interesele noastre – crearea de noi locuri de muncă şi lansarea producerilor orientate la export - coincid”, a declarat viceprim-ministrul Valeriu Lazăr.