Link direct catre: https://www.interlic.mdhttp://www.interlic.md/2011-03-16/valeriu-lazar-cu-sprijinul-corporatziei-financiare-internatzionale-am-putea-avea-in-34-luni-foaia-de-20323.html
Data: Mar 16, 2011 (16:13)

Valeriu Lazăr: Cu sprijinul Corporaţiei Financiare Internaţionale am putea avea în 3-4 luni foaia de parcurs pentru de-etatizarea SA Moldtelecom

Potrivit Ministerului Economiei, astăzi viceprim-ministrul Valeriu Lazăr a avut o întrevedere cu Bernard Atlan, Senior  Investment Officer IFC, în cadrul căreia a solicitat urgentarea semnării memorandumului de înţelegere cu această instituţie, care va face posibilă contractarea unui grup de experţi internaţionali, misiunea cărora va fi să elaboreze setul de opţiuni posibile cu referire la viitorul SA Moldtelecom.

Experţii urmează să analizeze situaţia Moldtelecom pe piaţa internă de telecomunicaţii precum şi conjunctura regională, pentru a elabora un set de 3-4 variante posibile de de-etatizare. Aceste propuneri urmează să ţină cont de obiectivul Republicii Moldova de a dezvolta infrastructura de telecomunicaţii în regiunile ţării, proces în care SA Moldtelecom îi revine un rol determinant, precum şi de interesul Republicii Moldova de a efectua o de-etatizare  a acestui activ în condiţii de maximă oportunitate financiară şi de dezvoltare a sectorului.

„Oricare ar fi soluţia de de-etatizare pe care o vom alege-o, ea trebuie să reprezinte un compromis rezonabil între logica politică şi logica economică, dar să fie cea mai bună decizie posibilă din punct de vedere profesionist, adică să contribuie la dezvoltarea sectorului, asigurarea consumatorilor corporativi şi casnici din Republica Moldova cu servicii moderne la cel mai bun coraport preţ-calitate" a declarat Valeriu Lazăr.


La rândul său, reprezentantul IFC a confirmat disponibilitate corporaţiei de a sprijini tehnic şi financiar elaborarea acestui studiu, menţionând că procesul de de-etatizare va ţine cont de percepţia opiniei publice asupra acestei operaţiuni şi se necesită să fie efectuată în paralel cu o amplă şi transparentă campanie de educare a consumatorilor.