Link direct catre: https://www.interlic.mdhttp://www.interlic.md/2009-12-08/barometrul-opiniei-publice-noiembrie-2009-13467.html
Data: Dec 8, 2009 (15:12)

„Barometrul Opiniei Publice – Noiembrie 2009”

 

Fundaţia Soros Moldova pledează pentru reflectarea corectă şi transparentă a vieţii social-politice şi economice şi asigurarea accesului la informaţie pentru societatea civilă. In acest scop incepand cu anul 1998 Fundaţia Soros a lansat un program de cercetare a opiniei publice - „Barometrul opiniei publice din Moldova".

 

Primele două sondaje au fost efectuate pe parcursul anului 1998. Următoarele au fost organizate de Institutul de Politici Publice cu suportul financiar al Fundaţiei Soros Moldova incepind cu august 2000, in primăvara şi toamna fiecărui an in perioada 2001 - 2009.

 

Tematica cercetărilor efectuate a inclus: opţiuni politice, popularitatea principalelor partide şi personalităţi politice, nivelul de viaţă şi calitatea vieţii, politica economică şi socială a Guvernului, alte subiecte de interes major.

 

Institutul de Politici Publice a organizat, in noiembrie 2009, un nou sondaj de opinie, realizat de Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău. Sondajul a fost efectuat in perioada 16 - 30 noiembrie 2009, pe un eşantion de 1118 persoane din 75 localităţi, reprezentativ pentru populaţia adultă a Republicii Moldova (cu excepţia regiunii transnistrene), eroarea maxima de eşantionare fiind de ± 3.0%.

 

Rezultatele principale

 

Economie - aspecte generale

 

Calitatea vieţii - probleme sociale

percepţia subiectivă asupra veniturilor indică o uşoară ameliorare.

Societate

Politică

Relaţii externe

Prezentarea publicг a rezultatelor BOP, noiembrie 2009

Raportul BOP, noiembrie 2009