Trimite e-mail | Printeaza
Economie
07.12.2009

La concursul "Marca Comercială a Anului 2009" sunt înregistrate cca 50 de proiecte

La concursul "Marca Comercială a Anului 2009" sunt înregistrate cca 50 de proiecte. Depunerea cererilor de participare continuă. Dosarele pot fi depuse până la data de 25 decembrie 2009.

Ceremonia oficială de decernare a premiilor concursului "Marca Comercială a Anului 2009" va avea loc la sfârşitul lunii ianuarie 2010, în cadrul expoziţiei naţionale "Fabricat în Moldova".

Pe parcursul a şase ediţii, la concursul "Marca comercială a anului" au participat peste 600 de companii. Demarând cu un număr modest de participanţi în anul 2003, acest concurs a reuşit să trezească interesul mai multor agenţi economici, contribuind şi la creşterea numărului de mărci înregistrate în ţara noastră.

Conform şefei Direcţiei Expoziţii şi Târguri a Camerei de Comerţ şi Industrie a Moldovei, Marina Petrova, majoritatea companiilor participante la concurs elaborează noi produse/servicii cu noi mărci şi continuă să concureze pentru marele premiu, „Mercuriul de aur", or, pe lângă obţinerea trofeului, întreprinderile au posibilitatea să utilizeze rezultatele concursului drept barometru al eficacităţii tehnicilor şi metodelor aplicate în domeniul de marketing şi branding.

Păstrând esenţa celor mai bune practici ale ediţiilor precedente, concursul "Marca comercială a anului" este organizat inedit în fiecare an. "Vrem să le oferim tuturor companiilor, indiferent de tipul de proprietate şi domeniul de activitate, ocazia de a participa la un concurs profesional, care se bucură de o reputaţie bună în mediul de afaceri autohton. În fiecare an efectuăm o analiză a categoriilor şi nominalizărilor conform criteriilor de profesionalism şi de consum şi, dacă este necesar, includem noi categorii sau nominalizări", a menţionat Marina Petrova.

Astfel, începând cu anul trecut, în lista categoriilor apreciate conform criteriilor de consum a fost inclusă şi cea a Mărfurilor pentru copii. „Numărul mare de cereri de participare a confirmat faptul că am luat decizia corectă atunci când am inclus noua categorie".

Daca în anii precedenţi era dificil de a clasifica corect unele mărci, acum problema a fost soluţionată prin introducerea noilor categorii.: Servicii în domeniul energeticii şi Proiecte Regionale.

La categoria Servicii în domeniul energeticii pot participa agenţi economici ce propun instalaţii, comercializează sau distribuie resurse energetice.

La Proiecte Regionale pot participa întreprinderile mici şi mijlocii care au proiecte de promovare a mărcilor comerciale într-o anumită regiune sau oraş.

De un mare interes în rândul comunităţii de afaceri se bucură şi nominalizarea Marca Comercială Responsabilă Social. Scopul acestea este de a promova în rândul întreprinzătorilor practicile de responsabilitate socială şi de a evidenţia companiile ce implementează activ, politici de RS C. La această nominalizare pot participa firme ce investesc resurse în dezvoltarea personalului, protecţia mediului înconjurător, participă la proiecte sociale şi filantropice.

O altă premieră în cadrul concursului "Marca Comercială a Anului 2009" sunt nominalizările Profi şi Reputaţie şi Încredere, faţă de care au manifestat deja interes atât proprietarii de mărci autohtone, cât şi din străinătate.

Pe parcursul a şase ediţii, la concursul "Marca comercială a anului" au participat peste 600 de companii din cele mai diferite ramuri a economiei. Demarând cu un număr modest de participanţi în anul 2003, acest concurs a reuşit să trezească interesul mai multor agenţi economici, la ultimele ediţii fiind nominalizate cca 100 de companii.


Antreprenorii interesaţi pot afla informaţii suplimentare pe paginile web: www.chamber.md; www.marca.chamber.md; www.agepi.md; sau pot contacta Direcţia Expoziţii şi Târguri a Camerei de Comerţ şi Industrie din Republica Moldova, tel: (22) 23-84-10, 21-07-25, e-mail: petrova@chamber.md; expo@chamber.md, anunţă Serviciul de presă al CCI.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus