Trimite e-mail | Printeaza
Economie
13.07.2009

Agenţia Naţională pentru Protecţia Concurenţei a iniţiat investigarea practicilor neloiale aplicate de supermarketurile din mun. Chişinău

Agenţia Naţională pentru Protecţia Concurenţei a iniţiat analiza mediului concurenţial pe piaţa serviciilor de comercializare în reţelele unităţilor de comerţ cu amănuntul (supermarketuri) din mun. Chişinău.

Potrivit ANPC, ca urmare a sesizărilor din partea agenţilor economici, au fost depistate semne că supermarketurile abuzează de puterea lor de cumpărare în relaţiile cu producătorii autohtoni  şi alţi furnizori de mărfuri. Supermarketurile refuză neîntemeiat să primească mărfuri de la producătorii autohtoni şi alţi furnizori, de asemenea favorizează comercializarea produselor de import.

În aceste condiţii sortimentul de mărfuri scade, iar consumatorii sunt lipsiţi de dreptul la alegere şi sunt nevoiţi să caute mărfurile autohtone în magazinele specializate ale producătorilor autohtoni.

Analiza mediului concurenţial pe piaţa dată va permite ANPC să aprecieze care sunt efectele activităţii supermarketurilor asupra producătorilor autohtoni, altor furnizori, magazinelor mici şi consumatorilor.

Totodată, ANPC invită toţi agenţii economici interesaţi de cazul dat şi care au fost afectaţi de activitatea supermarketelor să sesizeze Agenţia Naţională pentru Protecţia Concurenţei (mun. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare, 73, pe adresa de e-mail: office@anpc.md, sau la nr. de telefon. 27-34-43).

Nota: ANPC a fost creată prin Hotărîrea Parlamentului Nr. 21-XVI din 16.02.2007, ca autoritate permanentă în administraţia publică centrală, avînd ca scop promovarea politicii statului în domeniul protecţiei concurenţei, limitarea şi reprimarea activităţii anticoncurenţă a agenţilor economici, a autorităţilor administraţiei publice, precum şi efectuarea controlului asupra executării legislaţiei cu privire la protecţia concurenţei.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus