Trimite e-mail | Printeaza
Diverse
10.07.2009

21 de instituţii au constituit Biroul de Audit al Tirajelor şi Internetului din Moldova

Vineri, 10 iulie 2009, 22 de instituţii - editori, clienţi de publicitate şi agenţii de publicitate - , au desfăşurat la Chişinău Adunarea Generală de constituire a Biroului de Audit al Tirajelor şi Internetului din Moldova (BATIM). Această Adunare a constituit şi finalizarea proiectului CIJ „Sporirea capacităţilor instituţiilor relevante în vederea creării Biroului de Audit al Tirajelor în Moldova”, implementat cu sprijinul Fundaţiei Eurasia, Reprezentanţa din Moldova, cu resurse financiare din partea Ministerului de Externe al Olandei şi ale Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare (USAID). În calitate de consultant, proiectul a beneficiat de serviciile lui Liviu Burlacu, Secretar General al MATESZ (Biroul de Audit al Tirajelor din Ungaria)

Biroul de Audit al Tirajelor şi Internetului din Moldova (BATIM) este o organizaţie creată de către industria de publicitate din Republica Moldova şi are scopul de a oferi informaţii media ce vor deveni un standard în tranzacţiile de publicitate din ţară. BATIM va fi o organizaţie non-profit, transparentă şi echidistantă, care va furniza cifre credibile despre tirajele presei din Republica Moldova, ulterior orientându-se spre evaluarea traficului de internet, dar şi alt gen de studii ale pieţei media. BATIM este deschis tuturor organizaţiilor media - indiferent de limba, conţinutul editorial şi orientarea politică a publicaţiilor editate de acestea -, clienţilor de publicitate şi agenţiilor de publicitate.

În cadrul Adunării Generale au fost aprobate Denumirea, Statutul şi Bugetul Asociaţiei, au fost alese organele de conducere şi de control ale viitorului BATIM.

Consiliul de Administraţie al BATIM va fi alcătuit din şapte membri, Şase dintre ei au fost aleşi de Adunarea Generală, după cum urmează:

1. Victoria Musteaţă, Orange Moldova SA – preşedintă

2. Sorina Ştefârţă, Publicaţia Periodică  „TIMPUL de dimineaţă”

3. Petru Macovei, Asociaţia Obştească „Asociaţia Presei Independente (API)”

4. Ala Istratii, Societatea comercială „Komsomoliskaia pravda-Basarabia” SRL

5. Galina Zablovscaia, Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova

6. Tatiana Morari, AR „Makler Plus” SRL

În calitate de Director General al BATIM - care de asemenea este membru al Consiliului de Administraţie - Adunarea Generală l-a desemnat pe Alexandru Burdeiinîi, director al Agenţiei de Presă „InfoMarket Media” SRL.

 

În Comisia de revizie, Adunarea Generală a ales reprezentanţii următoarelor instituţii:

1. Rodica Verbeniuc, ÎM Moldcell SA

2. Veaceslav Climenco, ÎM Media Reserve SRL (Antenna)

3. Ludmila Buzulan, „Business-TV Media” SRL (Agenţia de Relaţii Publice „Profile”)

Imediat după Adunarea Generală, cei 21 de membri-fondatori ai BATIM vor demara procedura de înregistrare a Asociaţiei, după care Consiliul şi directorul vor lucra la crearea sistemului de audit. Totodată, BATIM rămâne deschis pentru toate firmele care funcţionează pe piaţa de publicitate din Republica Moldova şi care agreează ideea unui Birou de Audit al tirajelor în ţara noastră. Statutul, lista documentelor necesare pentru a deveni membru al BATIM pot fi găsite pe: http://www.ijc.md/index.php?option=com_content&task=view&id=447&Itemid=1, dar şi la membrii Consiliului de Administraţie BATIM.

Lista membrilor-fondatori ai BATIM

Editori de presă:

  1. Publicaţie Regională Independentă "Spros i Predlojenie" SRL (SP)
  2. Asociaţia Obştească „Asociaţia Presei Independente (API)”
  3. Publicaţia Periodică „Ziarul de Gardă” SRL
  4. Publicaţia Periodică „Timpul de dimineaţă”
  5. Publicaţia Periodică „Cuvântul” SRL
  6. „Jurnal de Chişinău” SRL
  7. Publicaţia Periodică „Unghiul” SRL
  8. Societatea comercială „Megan TV” SA
  9. „AstaDa” SRL (New Media Group)
  10. ÎM Media Reserve SRL (Antenna)
  11. Societatea comercială "Komsomoliskaia pravda-Basarabia" SRL
  12. Publicaţia Periodică „Moldavskie vedomosti” SRL
  13. Agenţia de Presă „InfoMarket Media” SRL
  14. „Business Elita” SRL

 Agenţii de publicitate:

  1. APROM Grup SRL
  2. „Business-TV Media” SRL (Agenţia de Relaţii Publice „Profile”)
  3. Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova
  4. Synergy Eur-Est SRL
  5. PR Agenţia „Parc Communications”

 Clienţi de publicitate:

  1. Orange Moldova SA
  2. ÎM Moldcell SA

cuvinte-cheie: tiraje | audit

Comentarii (1)

 

Sus