Trimite e-mail | Printeaza
Externe
27.05.2009

Moscova critica dur declaratiile presedintelui Basescu de la Forumul Economic UE-Rusia

Vicepresedintele Comisiei pentru probleme ale CSI din cadrul Dumei de Stat, Konstantin Zatulin, a criticat miercuri declaratiile presedintelui Traian Basescu facute marti, la Bucuresti, in cadrul Forumului Economic UE-Rusia. Potrivit lui Zatulin, aceste declaratii nu au fost facute intamplator, ci au fost determinate de alegerile prezidentiale de joi, 28 mai, din Republica Moldova, scrie Romania Liberă.

"Afirmatiile lui Basescu nu sunt intamplatoare si ele au ca scop intarirea moralului opozitiei moldovene, inainte de alegerea presedintelui in

Republica Moldova, a declarat Konstantin Zatulin pentru cotidianul rus Izvestia, citat de Agerpres.

Zatulin a amintit de protestele din 7 aprilie de la Chisinau, acuzand Romania de finantarea opozitiei politice moldovene.

"Cu totii am fost martori la modul in care opozitia, atatata de la Bucuresti si finantata din Romania, a incercat cu nerusinare sa ia puterea, fara a se abtine de la faradelegi si violente in cladirile guvernamentale din Chisinau", a afirmat Konstantin Zatulin.

In opinia sa, "pentru liderul roman a fost important sa demonstreze, cu doua zile inainte de alegerea presedintelui in Moldova, sustinerea Bucurestiului fata de opozitia moldoveana din parlamentul de la Chisinau". "Este foarte clar ca Basescu simte ca, fara incurajarea Bucurestiului, opozitia poate sa tremure si de aceea el o incurajeaza prin aceste cuvinte. Presedintele roman vede realmente in Rusia un adversar, intrucat pozitia Rusiei este clara - noi ne pronuntam pentru existenta Moldovei, spre deosebire de Basescu", a adaugat deputatul rus, citat de Izvestia.

"Daca, asa cum spune Basescu, Rusia nu a renuntat la relatiile speciale (cu Republica Moldova), la dorinta sa de a-si mentine influenta in fostele republici sovietice, atunci trebuie sa amintim ca dl Basescu doreste sa aiba influenta asupra asupra unor teritorii care nu apartin Romaniei. Mai mult, el considera Moldova o prada usoara", a mai declarat Konstantin Zatulin.

cuvinte-cheie: Rusia | Forum | Economic