Trimite e-mail | Printeaza
Economie
21.03.2009

Agenda Naţională de Business îşi stabileşte noi priorităţi

Precum a menţionat coordonatorul Centrului politici economice din cadrul IDIS „Viitorul”, Veaceslav Ioniţă, pe lângă obiectivele trasate în anul 2008, semnatarii Agendei naţionale de business au mai adăugat câteva puncte ce ţin de apărarea drepturilor managerilor. De asemenea, pe parcursul întrunirilor, desfăşurate o dată la două săptămâni, membrii asociaţiilor din cadrul platformei de business discută cele mai stringente probleme la oridinea de zi şi formulează propuneri concrete de soluţionare a lor. Astfel, recent a avut loc o întrunire cu reprezentanţii întreprinderilor din construcţii, urmează să aibă loc o întrunire cu cei ce activează în domeniul transporturilor etc.

Veaceslav Ioniţă a spus că în prezent, Ministerul Finanţelor examinează chestiunea privind introducerea impozitului unic pe venit, propunere avansată în cadrul Agendei Naţionale de Business. De asemenea, la Guvern se discută modalitatea de achitare a îndeminzaţiilor pentru concediile medicale, astfel încât să fie redusă povara de pe umerii agenţilor economici în acest domeniu.

„Este important că membrii asociaţiilor de business au conştientizat faptul că Agenda Naţională de Business constituie o platformă reală pentru sensibilizarea autorităţilor şi identificarea unor soluţii pentru problemele acumulate în diferite sectoare ale economiei”, a spus Ioniţă.

Amintim că Agenda Nationala de Business, lansată în octombrie 2008 ca o platformă de consolidare a businessului din Moldova, a stabilit 5 priorităţi şi obiective de realizat în următorii 5 ani: reducerea barierelor administrative şi asigurarea unui mediu concurenţial sănătos; optimizarea sistemului fiscal; promovarea investiţiilor străine; consolidarea instituţiilor de drept; dezvoltarea şi utilizarea eficientă a capitalului uman. Fiecare dintre aceste obiective întruneşte acţiuni şi priorităţi concrete, ordonate în timp, în funcţie de complexitatea şi urgenţa lor pentru businessul care le-a propus.

Agenda Naţională de Business (ANB) a fost lansată la 23 octombrie 2008 şi a fost semnată de peste 30 de asociaţii de business din Moldova, printre care se numără Asociaţia Băncilor din Moldova, Clubul Republican al Oamenilor de Afaceri "Timpul", Asociaţia Brokerilor Vamali, Asociaţia Transportatorilor şi Drumarilor din Moldova, Asociaţia Producătorilor Autohtoni etc. Procesul de consolidare şi promovare a fost facilitat de Institutul pentru Dezvoltare şi Iniţiative Sociale „Viitorul, cu sprijinul Centrului Internaţional pentru Antreprenoriatul Privat (CIPE) din SUA.

cuvinte-cheie: IDIS Vitiorul | agenda | Nationala | business

Comentarii (0)

 

Related news

Sus