Trimite e-mail | Printeaza
Economie
23.02.2009

ANRE a deschis o „linie fierbinte” pentru consumatorii de energie

La solicitarea mai multor consumatori, Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a deschis luni, 23 februarie 2009, o „linie telefonică fierbinte" la care toţi consumatorii interesaţi, persoane fizice şi juridice, vor putea primi consultaţii privind problematica furnizării şi utilizării energiei electrice şi a gazelor naturale. Lansarea „liniei fierbinţi" se înscrie în şirul de măsuri luate de ANRE în scopul monitorizării modului în care furnizorii de energie electrică şi gaze naturale asigură protecţia drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor.

Linia telefonică cu numărul (022) 540 - 534 are un program de lucru de luni până vineri, între orele 9.00 - 12.00 şi 13.00 -17.00, şi poate fi apelată din orice localitate a R. Moldova.

Marin Profir, director executiv al ANRE, a comunicat că „linia fierbinte" este deservită de specialiştii Agenţiei care oferă solicitanţilor consultaţii pe marginea problemelor legate de drepturile consumatorilor şi obligaţiile furnizorilor faţă de aceştia, de calitatea serviciilor de distribuţie şi furnizare a energiei electrice şi gazelor naturale, de procedura de soluţionare a litigiilor apărute între consumatori şi furnizori, termenele de înlăturare a deranjamentelor din reţelele de distribuţie şi altor probleme semnalate de consumatori.

Profir a adăugat că Agenţia intenţionează să pună în aplicare, pe pagina sa de Internet www.anre.md, un formular electronic, prin care consumatorii interesaţi vor putea adresa întrebări către ANRE şi primi ulterior răspunsurile corespunzătoare prin poşta electronică. Sursa citată a mai spus că, în primul semestru al anului curent, ANRE va lansa pe pagina sa de Internet un compartiment nou „Întrebări frecvente", care va cuprinde răspunsuri la cele mai frecvente întrebări parvenite pe adresa Agenţiei.

Alte detalii despre modul de funcţionare a liniei fierbinţi 540 - 534 le puteţi găsi pe pagina de Internet a Agenţiei www.anre.md.

În 2008, ANRE a examinat 1161 petiţii parvenite de la consumatorii de energie electrică şi gaze naturale. Numărul acestora a crescut, faţă de 2007, cu 18,8%. Conform legislaţiei în vigoare, ANRE examinează sesizările consumatorilor de energie electrică şi gaze naturale privind divergenţele acestora cu furnizorii în limitele competenţei sale. În cazul în care consumatorul nu a primit, în termenele stabilite, răspuns la petiţia sa de la furnizor sau dacă nu-i satisfăcut de măsurile întreprinse de acesta, el este în drept să se adreseze la ANRE sau în instanţa de judecată, relatează Serviciul de presă al ANRE.

 

 

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus