Trimite e-mail | Printeaza
Politic
02.02.2009

Expert-Grup: Campania electorală a început cu mult înainte ca Comisia Electorală Centrală să anunţe startul oficial

"Liderii de partide şi oficialii publici au început să se îmbulzească încă din toamna anului 2008 la microfoane şi camere de luat vederi pentru a seduce publicul cu promisiuni economice şi sociale. Acum însă marea bătălie se dă pentru cumpărarea voturilor celor indecişi, care, conform sondajelor sociologice, reprezintă circa 40% din populaţia cu drept de vot", susţin experţii economici de la Expert-Grup.

Precum a menţionat expertul Alex Oprunenco, în cadrul lansării noului număr al publicaţiei "Realitatea economică", partidul aflat la guvernare deţine toate instrumentele a atrage o bună parte a voturlor indecişilor şi nu ignoră nici posibilitatea de manipulare economică a comportamentului electoral. Astfel, după câteva majorări dozate din anii precedenţi, în ianuarie 2009, Guvernul a anunţat, la initiativa preşedintelui Voronin, dublarea salariului mediu al profesorilor până la sfârşitul anului 2009. Totodată, în spetembrie 2008, Guvernul nici nu dorea să audă despre majorarea cu 35% a salariilor profesorilor.

"În nici un caz nu protestăm contra majorării salariilor profesorilor. Din contra, în 2008, când profesorii cereau majorarea salariilor, noi chiar am susţinut cauza lor. Însă actualul context economic, marcat de criza globală, şi puternicul iz electoral al promisiunii scot prea tare în evidenţă riscurile legate de dublarea într-un singur an a salariilor. Iar riscul major este că în a doua jumătate a anului 2009 constrângerile bugetare ar putea face imposibilă îndeplinirea promisiunii electorale fără a afecta stabilitatea bugetară. Mai mult decât atât, dublarea salariilor profesorilor va declanşa imediat pretenţii de majorare a salariilor din partea altor categorii de bugetari", a menţionat Oprunenco.
 

cuvinte-cheie: Expert-Grup | alegeri

Comentarii (5)

 

Related news

Sus