Trimite e-mail | Printeaza
12.07.2007

Direcţia Relaţii Publice a Primăriei mun. Chişinău

Primăria Chişinăului a iniţiat discuţii pe marginea problemei publicităţii exterioare

Primarul general al municipiului Chişinău, Dorin Chirtoacă, a avut o întrevedere cu membrii Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate, la solicitarea acestora. În cursul discuţiilor au fost abordate trei probleme care îi preocupă pe membrii Asociaţiei, şi anume Contractul de parteneriat public-privat semnat între Primăria municipiului Chişinău şi Firma „EPA MEDIA” SRL, prevederile Regulamentului cu privire la autorizarea şi amplasarea dispozitivelor de publicitate, a publicităţii, firmelor (inscripţii şi imagini exterioare) în capitală şi activitatea Direcţiei generale arhitectură, urbanism şi relaţii funciare la capitolul publicitate exterioară.

După cum a subliniat Sandu Osadcenco, directorul Agenţiei de publicitate „Neorama”, semnarea contractului cu Firma „EPA MEDIA” SRL, care ulterior a fost anulat de către Consiliul municipal, lezează drepturile Agenţiilor de publicitate care activează deja în Chişinău. Potrivit lui Osadcenco, staţiile de aşteptare a transportului public pe care le instalează în oraş „EPA MEDIA” nu corespund rigorilor existente în domeniu. Angela Sârbu, directorul Agenţiei „Aquarelle” a propus crearea unei comisii speciale, din care să facă parte şi membrii Asociaţiei, pentru a examina situaţia creată.

Prezent la şedinţa de lucru, reprezentantul Firmei „EPA MEDIA” a susţinut că instanţa de judecată a decis că contractul semnat între Primărie şi respectivul agent economic este unul legal şi a anulat astfel decizia Consiliului municipal Chişinău cu privire la abrogarea contractului şi a respins, totodată, acţiunea înaintată de Asociaţia Agenţiilor de Publicitate.

În altă ordine de idei, Eugenia Ciumac, contabil-şef la Primăria Chişinăului, a afirmat că autorităţile municipale au prea puţine beneficii de pe urma activităţii de publicitate exterioară, anul trecut acumulările în bugetul local fiind de numai 1,6 mln. lei. În condiţiile în care alte oraşe acumulează sume mult mai importante de pe urma impozitelor din acest gen de activitate. Din acest considerent, autorităţile municipale au aprobat un nou Regulament şi elaborează o nouă Concepţie privind dezvoltarea publicităţii exterioare în municipiul Chişinău. Şi arhitectorul-şef adjunct al capitalei, Nicon Zaporojan, a opinat că numărul mare de panouri publicitare nu fac faţă imaginii oraşului.

În context, primarul general Dorin Chirtoacă a menţionat că problemele pe care le abordează membrii Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate trebuie analizate suplimentar, după care se va lua o decizie adecvată. Edilul-şef al Chişinăului a propus continuarea discuţiilor, exprimându-şi speranţa că în final rezultatul va satisface atât interesele administraţiei municipale, cât şi pe cele ale agenţilor economici care practică această activitate.

Direcţia Relaţii Publice a     12.07.2007Primăriei mun. Chişinău

 

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus