Trimite e-mail | Printeaza
03.05.2007

Serviciul de presă al Preşedintelui Republicii Moldova

Preşedintele Republicii Moldova, Vladimir Voronin, a convocat o şedinţă de lucru privind organizarea lucrărilor de construcţie a căii ferate Cahul –Giurgiuleşti.

Prim-ministrul Vasile Tarlev, directorul Întreprinderii de Stat „Calea Ferată a Moldovei”, Miron Gagauz au prezentat informări privind realizarea obiectivelor trasate în cadrul şedinţei din decembrie anul trecut, desfăşurate la Preşedinţie, în problema construcţiei segmentului de cale ferată Cahul-Giurgiuleşti.

Şeful statului a fost informat că, după finalizarea procesului de elaborare a proiectului în cauză, acesta a fost transmis pentru expertizarea în construcţii şi ecologică. Tronsonul de cale ferată Cahul-Giurgiuleşti va avea o lungime de 50 de kilometri şi se planifică a fi construit pînă în luna noiembrie anul 2008. Proiectul este estimat la 837 milioane lei. Segmentul de cale ferată va include multiple construcţii adiacente cum ar fi pavaje şi canale de scurgere a apei, alte edificii.

Miron Gagauz a menţionat că proiectul în cauză prezintă soluţii economice şi tehnice mult mai avantajoase decît varianta elaborată şi propusă în anii 90 de către un institut ucrainean de proiectări,  care evalua cheltuielile necesare pentru realizarea proiectului vizat la 2,7 miliarde lei.

Preşedintele Vladimir Voronin a menţionat că proiectul de construcţie a segmentului de cale ferată Cahul-Giurgiuleşti urmează a fi inclus printre priorităţile din dezvoltarea infrastructurii de drumuri din Republica Moldova. Acest segment de cale ferată va permite asigurarea conexiunii Terminalului Internaţional Liber Giurgiuleşti cu infrastructura de transport din ţară, precum şi cu căile ferate din Ucraina şi România. Astfel, traseul menţionat va spori considerabil eficienţa Terminalului Internaţional Liber Giurgiuleşti şi atractivitatea rutelor care-l intersectează.

Vladimir Voronin a mai subliniat faptul că realizarea proiectului de construcţie a segmentului de cale ferată Cahul-Giurgiuleşti va conduce la impulsionarea dezvoltării social-economice a raioanelor de sud ale ţării, inclusiv a UTA „Gagauz-Yeri”. Construcţia şi exploatarea căii ferate vizate va presupune, de asemenea, crearea unor noi locuri de muncă, a unor noi oportunităţi pentru soluţionarea problemelor sociale cu care se confruntă comunităţile locale din regiunea dată, a mai precizat şeful statului.

Calea ferată, ca şi pe timpuri, constituie o locomotivă pentru dezvoltarea teritoriilor şi, din acest punct de vedere, în condiţiile de deschidere a economiei moldoveneşti, proiectul nominalizat are o însemnătate strategică, a declarat Vladimir Voronin.

Preşedintele a solicitat Guvernului, Ministerului Economiei şi Comerţului şi Ministerului Finanţelor să identifice resursele necesare pentru asigurarea financiară a proiectului, inclusiv prin atragerea finanţării externe.

De asemenea, Vladimir Voronin a propus Guvernului să adopte o hotărîre în problema dată şi să acorde Întreprinderii de Stat „Calea Ferată a Moldovei” întreg sprijinul în  realizarea proiectului de construcţie a segmentului de cale ferată Cahul-Giurgiuleşti. Preşedintele s-a referit în context şi la importanţa asigurării unei strînse coordonări interdepartamentale a acţiunilor legate de implementarea proiectului nominalizat.

2007-05-02

 

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus