Link direct catre: https://www.interlic.mdhttp://www.interlic.md/2007-04-23/375-375.html
Data: Apr 23, 2007 (02:01)

O firma japoneză a însuşit neautorizat marca comercială moldovenească

Japonezii luptă pentru marca moldovenească "Mileştii-Mici" Firma japoneză "As-Set Com" a înregistrat, prin metoda pirateriei, marca comercială "Mileştii-Mici". Acest fapt a fost depistat în momentul depunerii cererii de înregistrare internaţională a mărcii comerciale Mileştii-Mici la Convenţia de la Madrid, semnată atât de Moldova, cât şi de Japonia. Potrivit unui comunicat al combinatului de vinuri de calitate „Mileştii Mici”, întreprinderea moldovenească a iniţiat procedura de contestare a înregistrării ilicite a brandului Mileştii-Mici de către firma japoneză. Totodată, acest fapt denotă o mare autoritate pe piaţa japoneză a vinurilor produse la Mileştii Mici, care au intrat în preferinţele consumatorilor japonezi.

Directorul CVC "Mileştii-Mici" Mihai Maciuca a comunicat că litigiul este examinat de instanţele de judecată din Japonia şi finalul lui se aşteaptă în timpul apropiat, câştigul urmând a fi de partea întreprinderii moldovene.

Amintim că Colecţia de Aur "Mileştii-Mici" a fost înscrisă în 2005 în Cartea Recordurilor Guinness. Întreprinderea a fost fondată în 1969 ca Secţie de Păstrare a Vinurilor de Marcă în componenţa sovhozului-fabrică „Moldova”. Primele stocuri de vin au fost aduse la sfârşitul anilor 60. Pe parcursul anilor, întreprinderea şi-a schimbat de câteva ori statutul. În prezent, ÎS CVC „Mileştii Mici” este o întreprindere de stat specializată în producerea, păstrarea şi comercializarea băuturilor alcoolice. Colecţia de aur a CVC „Mileştii Mici” numără peste 2 milioane de sticle cu vin, care sunt plasate în galerii cu lungimea de 55 km.